تظاهرات در مکزیک برای آزادی بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر

در پی دستگیری خواکین گوزمن، بزرگ ترین قاچاقچی جهان در مکزیک، صد ها تن روز چهارشنبه با راهپیمایی در خیابان های مکزیکوسیتی، خواستار آزادی رئیس باند قاچاق مواد مخدر «سینالوا» شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،راهپیمایان می گویند مخالف استرداد ال چاپو با ایالات متحده آمریکا هستند. جایی که او متهم است بارها مواد مخدر قاچاق کرده است.

یورو نیوز گزارش داد،یکی از این تظاهرکنندگان می گوید: «هدف ما از این راهپیمایی این است که بگوییم نمی خواهیم این آقای متشخص به آمریکا تحویل داده شود.»

یکی دیگر از تظاهرکنندگان می افزاید: «ما برای خواکین تجمع کرده ایم. برای چه؟ برای اینکه او به مردم زیادی کمک کرده و دولت باید با آدم ربایان مقابله کند نه با کسی که مردم کمک می کند. این کاملا روشن است.»

او که بیشتر با نام «ال چاپو» به معنای کوتوله شناخته می شود در ده سال گذشته به یکی از قویترین سردسته های باندهای قاچاق دنیا تبدیل شده است.

پلیس مکزیک و آمریکا روز یکشنبه، ۲۳ فوریه با دستگیری او به ۱۳ سال فرار و زندگی مخفی«ال چاپو» پایان داد. همراه خواکین گوزمن چند تن دیگر نیز دستگیر شدند که مظنون به همکاری با وی هستند.

بازداشت «ال چاپو» بدون درگیری و شلیک گلوله صورت گرفته است. به گفته مقامات قضایی آزمایش دی ان ای هویت«ال چاپو» را به طور صد در صد تایید کرده است.

دستگیری بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر، برای انریکو پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک که در اواخر سال ۲۰۱۲ به قدرت رسید یک پیروزی محسوب می شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    54 8
    تظاهرات برای ازاد کردن یک قاچاقچی بین المللی مواد مخدر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من دیگه حرفی برای گفتن ندارم .
    • بی نام US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
      1 2
      اعضای این گروه ادک هستند، و بیشترشون از همین گروه هایی هستند که میگند اگر طرف بره امریکا به حبس ابد یا اعدام محکوم میشه پس این شخص گناه داره، بیاید جاش ریشه یابی کنیم
  • احسان A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    8 10
    آدم خوب باید حمایت کرد حتی اگه قاچاقچی مواد مخدر باش
  • حسین DE ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    19 4
    معتادان عزیز چون توی خماری موندن اومدن تظاهرات که ساقیشون رو آزاد کنن!!!!