افتتاح اولین «شهر کتاب» در قم/ علی لاریجانی: در مجموعه شهر کتاب، نوآوری‌های خوبی صورت گرفته

دکتر علی لاریجانی نخستین شهر کتاب قم را در مجتمع تجاری سیرنگ افتتاح کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح شهر کتاب قم به حمایت از چاپ و نشر کتاب تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه در مجموعه شهر کتاب نوآوری‌های خوبی صورت گرفته و افتتاح آن در قم مایه توسعه فرهنگ است، افزود: این اتفاق نشان از سلیقه خوب جناب آقای فیروزان مدیرعامل شهرکتاب دارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امیدوارم که این حرکت فرهنگی با اصالت خود در عرصه کشور بتواند پایدار باشد، افزود: در دنیای امروز با تنوع فرهنگی ای که وجود دارد، احتیاج ضروری به عرضه خوب تفکر ناب شیعی و اسلامی در دنیا وجود دارد زیرا با نوعی از تفکرات انحرافی روبرو هستیم که باعث نوعی سوتفاهم نسبت به اسلام در منطقه و جهان می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفکری که مبتنی بر معارف اهل بیت(ع) است، از پس این غبارآلودگی خود را نشان می دهد و آرام آرام خود را شفاف می کند اما باید در این زمینه بسیار تلاش کرد و رسالت موسسات فرهنگی در این زمینه، انعکاس تفکر عمیق اسلامی به جهانیان است.

وی گفت: اگر شهر کتاب بتواند در این زمین گام بردارد و آثار اصیل اسلامی را که امام راحل به آن اهتمام داشت را به منطقه عرضه کند و در دسترس قرار بگیرد، بسیار کار خوبی صورت داده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بسیاری از کسانی که در غرب هستند و با رسانه ها ارتباط دارند، آشنایی عمیقی با تفکر شیعه ندارند یا مبانی را درست تشخیص نمی دهند ، اظهار کرد: لذا وظیفه ما معرفی درست این تفکر است.

لاریجانی همچنین افزود: زمانی در مذاکرات هسته ای به این تلقی رسیدم که هیاهویی که بر علیه ما وجود دارد، به خاطر اطلاعات نادرستی است که دارند و با همین تلقی هیاهو می کنند و برخی موسسات می توانند در این زمینه گام بردارند که از جمله فعالیت های شهر کتاب می تواند در این زمینه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از موسسات فرهنگی در قم، کارهای خوبی انجام داده اند که هم از عمق فکری خوبی برخوردار است و هم کارهای متفکرین غرب را به خوبی دیده‌اند و آثار قابل ارائه ای تولید کرده‌اند.

لاریجانی با اشاره به اقتصاد نشر نیز گفت: اقتصاد نشردر کشور دچار مشکلاتی است که در مقابل سایر بخش های کشور، دچار مشکل شده است و قبلا نیز بنیه قوی ای نداشت و اکنون دچار مشکلات بیشتری شده است.

وی افزود: باید کمک هایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد و از منابعی به این بخش کمک شود و این مسئله در شرایطی که بخش های مختلف اقتصادی کشور دچار مشکل شده است، بیشتر به چشم می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر کرد و از طریق خرید کتاب های برای کتابخانه های عمومی و یارانه هایی برای برخی کتاب های مفید در نظر گرفته شود تا به سادگی در دسترس باشد ادامه داد: توجه به کلیت بخش نشر برای اقتصاد قم مفید است و نگرانی های در این زمینه از سوی ناشرین امروز عنوان شد که توجه به این بخش را بیشتر می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: باید در اصلاحات اقتصادی که در آینده صورت می‌گیرد، به بخش نشر به عنوان یک بخش تولیدگر توجه ویژه‌ای شود تا شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: استفاده از بخش خصوصی در توسعه شهر کتاب کار خوب و مفیدی است و امیدوارم راه اندازی شهر کتاب در قم باعث رفع نیازهای اهل فکر در قم باشد و به توسعه فکر و فرهنگ کمک کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =