جشن مهربانی ؛ بازارچه خیریه سمر

سمر؛ موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی بعنوان مرکزی خود نهاد با هدف حمایت و درمان همه جانبه بیماران سرطانی و بازگرداندن سلامت جسم و جان و روح و روان آنها و کمک به آنها و خانواده های چشم براه سلامت آنان، در آستانه برگزاری بازارچه خیریه خویش در تاریخ 19- 23 اسفند 1392 جهت کمک و حمایت بیشتر از بیماران مزبور قرار دارد و چشم براه عواطف و اقدامات نیک و نکوی همه خوبان و شهروندان خیر و محترم می باشد...

شاید تاکنون گذرتان به بیمارستان و مراکز درمانی افتاده باشد، شاید در خانواده و فامیل، بیمار مبتلا به سرطان یا بیماران خاص داشته باشید و یا شاید هم از نزدیک، تاکنون با آنها برخورد داشته و به دنیای پُر رمز و راز و نیازهای پیدا و پنهان آنها وارد شده و گوش به درد و رنج های آ:/.,ها داده باشید. آنها نیز انسانند و برخوردار از عاطفه، احساس و آرزوهای قشنگ در سر راه زندگی و کار و آتیه خویش، لکن سرطان بر تمام امیال، امیدها و انتظارات آنها سایه افکنده و آنان را از مسیر جاری و اصلی زندگی خویش دور ساخته است.! بیمارانی که با هزاران امید و آرزو، چشم به بهبودی و سلامت خویش و خانواده خود دارند و با تمامی وجود خویش،در تلاش برای یافتن فرشته سلامت خود در دنیای پُر هیاهوی سرطان هستند.


مادرانی که به جهت بیماری و سرطان خود، در مقابل دیدگان فرزندان خویش درحال پر پر شدنند، پدرانی که به علت ابتلاء به سرطان، توان کار و درآمد و ایفای وظایف پدری خویش را در طول سال و در آستانه نوروز و سال جدید ندارند و شرمسار خانه و خانواده و فرزندان خویشند. فرزندانی که به سرطان دست و پنجه نرم کرده و چشم امید به حمایت های پدر و مادر و خانواده خویش داشته و دچار پژمردگی و افسرگی روزافزون هستند. خانواده هایی کا فاقد توانائی لازم برای تامین هزینه های دارویی و درمانی خود بوده و به آسانی، به دیار حق می شتابند و یارای حمایت از خود و فرزندان بیمار خویش را ندارند..!! این چنین است، قصۀ پُر غصۀ بیماران و خانواده های سرطانی در جامعۀ ایرانی...!

در این میان، هنوز انسانیت و شرافت از میان شهروندان و آدمیان رخت بر نبسته و پلکانی فراسوی خداوند وجود دارد تا با کمک و حمایت از بیماران سرطانی، نقطۀ امیدی در ذهن ها و دل های آنها ایجاد کرده و ضمن تغییر نگرش آنها به بیماری خود و زندگی و کار خویش، خود را عضوی موثر در جامعه و خانواده خود بیابند.

موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان(سرو مهر اندیشان راستین) یا همان موسسه خیریه سمر چند سالی است که در این راه گام نهاده و در جهت حمایت از بیماران مزبور، رفع نیازهای درمانی و دارویی آنها، ارائه آموزش های پزشکی، روان شناسی، هنر درمانی، ورزش درمانی و تلاش برای رفع نیازهای گوناگون آنها و نیز تقویت روزافزون روحی و عاطفی آنان و تبدیل آنها به اعضای مفید جامعه مدنی برآمده است و موفقیت های روزافزونی تاکنون داشته است. بسیاری از بیماران آن نیز در اثر اقدامات مزبور بهبود یافته و خود ،خادم سمر و بیماران سرطانی آن شده اند و به تناسب وقت و توان خویش به ارائه خدمات خودجوش به آن و بیماران آن در موسسه و خارج از آن اقدام می کنند.

موسسه خیریه سمر به همت سرکار خانم شهرزاد آیروم که گویا،خود از بیماران مبتلا به سرطان بوده و از نزدیک به درد و رنج این بیماران آشنا بوده با هدف حمایت همه جانبه جسمی، ذهنی و روحی از بیماران مبتلا به سرطان در سال 1386 راه اندازی شده و در خدمت بیماران مبتلا به سرطان و ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، دارویی، روان درمانی و...در جهت بهبود آنها بوده بوده و در تلاش است تا همه شرایط بهبود بیماران مبتلا به سرطان را فراهم کند و در همین ارتباط، پس از موفقیت های بسیار، در آبان 1388، خانه امید( مرکز درمان و ارائه خدمات به بیماران موسسه خیریه سمر) را تاسیس کرده است و با همکاران علمی، کارشناسی، پزشکی، مددکاری، درمانی، هنری و روان شناسی موجود در سمر و خارج از آن، گروهی خود جوش و مردم نهاد در جلب و جذب کمک های مردمی و خیریه برای حمایت از این بیماران می باشند. تاکنون هزاران بیمار سرطانی تحت پوشش و درمان این موسسه قرار گرفته و یا بهبود یافته اند و سالانه نیز بیماران جدیدی نیز بدان افزوده خواهند شد.

در این میان، در تاریخ 19 لغایت 23 اسفند ماه، بازارچه خیریه حمایت از بیماران سرطانی با ارائه دستاورهای هنری، صنایع دستی، غذائی و...بیماران مزبور و خیرین محترم در محل موسسه سمر واقع در تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، چهار راه کاوه جنوبی،خیابان وارسته، نبش کوچه کابلی، پلاک 18 برگزار می گردد و به ارائه برنامه های مختلف و جلب و جذب کمک های نوع دوستانۀ مردم و شهروندان محترم و روشن نمودن خانۀ پُر از امید سمر و دلهای دردمند بیماران سرطانی و نیازمند به حمایت های انسانی شما خوبان می پردازند و با خود به نیکی و نکویی زمزمه می کنند :


من ترا چشم در راهم...


در این بین، سمر نیازمند به کمک های مادی و معنوی و برخی از اقلام غذائی و مواد خوراکی و وسایل و تجهیزات اولیه برای برگزاری هر چه بهتر بازارچه خیریه مزبور و جشن امید در آستانۀ نوروز آتی است تا بلکه، به مدد حمایت و مساعدت مردم نوعدوست تهرانی و شهروندان ایرانی و خیرین غیرایرانی، عید و نوروز بیماران سرطانی نیز همراه با شادی و نشاط و امید به بهروزی و بهبودی در سال آتی باشد...
نیکوکاران محترم می توانند برای اطلاع بیشتر با مراجعه به سایت موسسه سمر، به نشانی ذیل و یا با شماره های 22594531-22636302-26604412 تماس حاصل فرمایند :

http://www.samarcharity.com/samarall.html
http://www.samarcharity.com/index.html

امروز، توفیقی بود تا نگارنده به دعوت یکی از دوستان، از نزدیک با موسسه سمر و فعالیت های ارزشمند آن و امید های مشهود در چشمان بیماران حاضر در محل و نیز شور و ذوق کارکنان و فعالان انسانی و ایمانی سمر آشنا شده و در مقام بیان و نگارش یادداشت حاضر برآید.....

محمد رضا زمانی درمزاری/فرهنگ

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    4 0
    بایید با عشق و مهربانی، شادی هایمان را در شب عید با بیماران سرطانی قسمت کنیم. بیاییم گل لبخند بر لبان آنها بکاریم. بیاییم امید و نشاط را در ذهن و دل آنان نقش بندیم. بیاییم مهربانی را به فردا نیندازیم و با هم مهربان باشیم.....
  • حقیقت A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    3 1
    تعهد و وظیفه دولت و مسئولان نسبت به بیماران سرطانی و خانواده های آنها چیست؟ بهتر نیست بدانند و درک کنند بازارچه خیریه سمر و مانند آن فقط مربوط به مردم نیست. بد نیست آنها نیز نیکوکاری و خیریه را تجربه کنند و در کنار مردم و خیرین باشند.....
  • زهرا خدادادی A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    4 0
    خدایا تو خود گرفتاری ودرد این بیماران را چاره کن چرا که نام وذکرت دوای هر دردی است و به ما توفیق ده که سببی کوچک در کاستن آلامشان باشیم.