ایسنا نوشت:

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به هزینه‌های سنگین آماده‌سازی خون خواستار تعرفه گذاری خدمات گران‌قیمت آماده‌سازی خون و فراورده‌های آن و پوشش آن توسط بیمه‌ها شد.

دکتر فاطمه نادعلی دبیر علمی انجمن علمی انتقال خون ایران و مدیر کل انتقال خون استان تهران در نشست مشترک سازمان تامین اجتماعی و انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی کشور با بیان اینکه بر اساس اساسنامه سازمان انتقال خون خرید و فروش خون در ایران ممنوع است و باید به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار بگیرد، گفت: اکنون این قانون اجرا می‌شود و خون به طور رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. سازمان انتقال خون سالانه بیش از دو میلیون کیسه خونی را دریافت و میان مراکز درمانی توزیع می‌کند که این امر هزینه‌های بسیار سنگینی را در بر دارد.

وی ادامه داد: ما امروز در یک حالت احتضار به سر می‌بریم و نمی‌توانیم بسیاری از هزینه‌های جاری خود را که نمود آن را مردم نیز می‌بینند تامین کنیم و حتی در پذیرایی از اهدا کنندگان با مشکلاتی روبرو بودیم.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم اجازه دهند تا خدمات گران‌قیمت پروسه آماده‌سازی خون را تعرفه‌گذاری کنیم اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد و پس از تعرفه گذاری خدمات گرانقیمت آماده سازی خون و پوشش آن توسط سازمان‌های بیمه گر محقق شود کمک بسیار شایان توجهی به ارتقای خدمات انتقال خون کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا دکتر سیروس زینلی رئیس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه بیماری‌های ژنتیکی از زمانی که ایجاد می‌شوند تا پایان عمر هزینه بردارند، گفت: این در حالیست که امکان تشخیص بیماری‌های ژنتیکی در کشور وجود دارد اما با وجود آنکه طی سال‌های اخیر جلسات متعددی با سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش هزینه‌های پیشگیری و تشخیص ژنتیکی بیماری‌ها داشته‌ایم این امر به جایی نرسیده است و سازمان‌های بیمه گر اعلام کردند که اعتباری برای پوشش آزمایش‌های ژنتیک و تشخیص بیماری‌ها ندارند.

زینلی با اشاره به مشکل تعرفه تشخیص و درمان بیماری‌های ژنتیکی و آزمایشات مولکولی گفت: ۸۰ درصد هزینه بیماری‌های ژنتیکی مربوط به مواد مورد استفاده در آزمایش‌هاست که اغلب هم وارداتی هستند اما متاسفانه با توجه به افزایش نرخ ارز شاهد هستیم که تعرفه‌های این بخش رشد چندانی نداشتند و در این خصوص دچار مشکل شده‌ایم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    1 0
    متاسفانه هیچ گونه امتیازی برای اهداکنندگان مستمر در نظر گرفته نمی شود حتی یک پذیرایی شایسته