تسنیم نوشت:

یک مرکز تحقیقاتی آمریکا اعلام کرد که پیشرفت ایران در دستیابی به توافق هسته‌ای با ۶ قدرت جهانی این کشور را به صدر فهرست بهبود یافته ترین کشورهای جهان ارتقا داده است.

مرکز آمریکایی صندوق صلح در تازه ترین تحقیق خود اعلام کرده است: انتخاب حسن روحانی میانه رو به عنوان رئیس جمهور و دستیابی به توافق تاریخی هسته‌ای با غرب بر سر برنامه هسته‌ای موجب شده تا جایگاه ایران در سطح جهانی طی یک سال گذشته از نظر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ارتقا پیدا کند و این کشور به بهبود یافته ترین کشور جهان تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، این مرکز تحقیقاتی مستقر در واشنگتن که تحقیق خود را بر مبنای 12 شاخص اقتصادی، سیاسی و اجتماعی انجام داده است اعلام کرد: ایران در زمینه بهبود یافته ترین کشورهای جهان رتبه نخست را کسب کرده است.
صندوق بین المللی پول در گزارش ماه آوریل اعلام کرد: اقتصاد ایران در حال ثبات است و اگر تهران با 6 قدرت جهانی به توافق برسد رشد اقتصادی قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.

صندوق بین‌المللی پول گفت: ایران در سال 2013 میلادی با کاهش 1/7 درصدی رشد اقتصادی روبرو شده ولی اصلاحات ساختاری در سیاست‌های پولی موجب رونق اقتصادی ایران در سال 2014 خواهد شد حتی اگر توافق هسته‌ای موقت با قدرت‌های جهانی تنها در کوتاه مدت پایدار باشد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بار دیگر از امروز چهارشنبه در شهر وین از سرگرفته خواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =