روحانی: احتمال دارد در زمستان قطعی گاز داشته باشیم/ اختصاص10 میلیون دلار برای مشکل آب کشور

رییس جمهور با بیان اینکه موضوع آب یک موضوع حیاتی برای کل کشور است و تقریبا همه استان ها در این زمینه مشکلاتی دارند گفت: دولت 10 میلیون دلار به موضوع آب اختصاص داده است و در طول چهارسال آینده عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر پنجشنبه با حضور در نشست شورای اداری استان اردبیل که در دومین روز هفتمین سفر دولت تدبیر و امید صورت گرفت گفت: هشت میلیارد دلار برای آب های مرزی و حدود دو میلیارد دلار برای بخش های دیگر در نظر گرفته شده است.

رییس جمهور محیط زیست را معضل بسیار بزرگ دیگر دانست و گفت: توسعه کشور بدون توجه به محیط زیست یک توسعه پایدار نخواهد بود بلکه توسعه را متوقف می کند.

رییس شورای عالی محیط زیست گفت: بدون مطالعه کارهایی انجام می شود، سدهایی ساخته می شود و البته با حسن نیت و برای توسعه کشور بوده است اما در یک زمانی این طرح ها به معضل تبدیل می شود.

روحانی با تاکید بر اینکه موضوع احیای دریاچه ارومیه را شخصا دنبال می کنم گفت: برخی گله می کنند که چرا به موضوع دریاچه ارومیه بیشتر اشاره می کنم که البته دلیلش روشن است معضل دریاچه ارومیه معضلی است که سرنوشت ، حیات و زندگی 14 میلیون نفر را با مشکل مواجه خواهد کرد.

رییس جمهوری گفت: طوفانی که از دریاچه خشک شده ارومیه برخیزد یک ریزگرد عادی نیست بلکه طوفانی است که همراه با نمک می تواند تمام مزارع و باغات را نابود کند و زندگی مردم را با بحران مواجه سازد.

روحانی در عین حال گفت: البته بودجه و امکانات ما محدود است اما شورای عالی محیط زیست به طور منظم تشکیل می شود البته بخشی مربوط به همسایگان است که باید با یک طرح مشترک آن را به نتیجه برسانیم.

روحانی همچنین به ظرفیت ها و فرصت های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: استان شما استانی با ظرفیت های بالا در معادن ، گردشگری و نیروی انسانی است و مردم خوب ، پرتلاش و اندیشمند حوزوی و دانشگاهی دارد.

رییس جمهور به اقدامات دولت در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش داریم در بخش انرژی هم سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم چرا که منابع مشترکی داریم که دیگران از آن استفاده می کنند و دست ما خالی می شود.

او گفت: منبع مشترک گازی داریم که رها کرده اند و همسایه ما علاوه بر آنچه که سهم خودش را برده است سهم ما را هم استخراج می کند و می برد.

رییس جمهور همچنین به معضل کمبود گاز در روزهای سرد زمستان اشاره کرد و گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند با قطعی گاز مواجه می شویم اما تلاش ما این است که تولید گاز افزایش یافته و با تبدیل نفت گاز بتوانیم درآمد بالایی هم برای کشور به دست آوریم.

روحانی با تاکید بر اینکه همه این کارها در شرایط تحریم انجام می شود و تحریم هنوز تمام نشده است گفت: تحریم غیرقانونی ظالمانه هنوز ادامه دارد و این کارها علیرغم تحریم ها انجام می شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه «البته گوشه هایی از تحریم را تضعیف کرده ایم و برای مدت موقت جلوی برخی تحریم ها را گرفته ایم» گفت: دولت این را وظیفه بزرگ خود می داند که با همه توان و تلاش کاری کند که تحریم ها برای همیشه برداشته شود چون تحریم ظلم بزرگ به مردم است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371163

برچسب‌ها