خبرورزشی نوشت:

اگر از قدرت ماورالطبيعه سياست بر ورزش چشم‌پوشي كنيم، هرگز نمي‌توانيم از نفوذ آن بر «فوتبال» چشم بپوشيم. گاه سياست مثل عروسك خيمه‌شب‌بازي، مهره‌هاي فوتبال را بازي مي‌دهد. نشانه‌هاي اين نفوذ، شايد ملموس نباشد اما نياز به چشمان تيزبيني دارد كه به راحتي سايه سنگينش را حس كنند. امروز بر سر ماجراي تمديد قرارداد كروش، يك بازي فوتبال اتفاق نيفتاده، بلكه لحظه به لحظه اتفاقات، حکایت از نفوذ سياست در اين ماجرا دارد. روز گذشته مهمترين اتفاق فوتبال ايران يك مصاحبه بود‌؛ مصاحبه وزير ورزش ايران. او در مصاحبه‌اي كه موضع‌گيري عليه انتخاب فدراسيون و شخص كروش در آن موج مي‌زد، به خوبي نشان داد خواهان انتخاب «ديگري» براي نيمكت ايران است.

به ادعاي بعضي از مسئولان فدراسيون فوتبال، در پشت پرده مخالفت با انتخاب كروش، رد پاي وزارت ورزش و مجلس با هم ديده مي‌شود. اين ادعا درست يا غلط، مي‌تواند واكنش مسئولان وزارت ورزش را در پي داشته باشد. وزير ورزش با مصاحبه روز گذشته خود، موضع اين وزارتخانه را در مقابل تمديد قرارداد كروش به خوبي نشان داد اما مجلس به چه شكل؟ به نظر مسئولان فدراسيون، مصاحبه‌هاي اخير بعضي از نمايندگان مجلس گوياي همين مسئله است. اخيراً پورمختار رئيس كميسيون اصل 90 در گفت‌وگو با خبرگزاري ايرنا از شايعه پرداخت مبالغي از سوي كروش به «بعضي‌ها» پرده برداشت و گفت اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. او همچنين از اين موضوع حرف زد كه كروش مربي موفقي نيست و اميدوارند كه مشكلات غيرفني‌‌اش را برطرف كنند! حميد رسايي يكي ديگر از نمايندگان مجلس هم اخيراً در مصاحبه‌اي گفته بود خبرنگاراني كه از كروش حمايت مي‌كنند، از او پول زير ميزي مي‌گيرند. پيش از اين هم چند نماينده مجلس، از اجاره‌خانه 800 ميليوني او و عملكرد فني تيم‌ملي ايراد گرفته بودند.

فدراسيوني‌ها مي‌گويند اين مسائل بي‌ارتباط به هم نيست و به نوعي وزارت ورزش و مجلس را در يك خط قرار مي‌دهد. اين دو قدرت بزرگ، حالا براي بركناري كروش راغب به نظر مي‌رسند‌؛ اتحادي كه مي‌تواند كفاشيان را گوشه رينگ قرار دهد و قرارداد كروش را روي هوا بفرستد. روز گذشته از فدراسيون خبر رسيد احتمال تمديد قرارداد او حتي بعد از توافق با فدراسيون وجود ندارد چراكه ناگهان بندهاي جديدي به قرارداد اضافه شده است. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    26 4
    اخه چرا بايد فرمول شكست خورده مربي ايراني رو بازم تكرار كنيم.. چرا ما درس نمي گيريم..
    • محمد ح م تلوری A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
      3 27
      خدا رو شکر بذار بره پرتغال پیش ننه باباش
  • مهرداد6 IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    33 6
    از اولش هم میدونستم که اخرش کی روش رویک جوری میپیچونن.قضیه تمدید قرار داد از سوی کفاشیان فقط برای فریب افکار عمومی بود.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    6 21
    تنها کار درست مجلس
  • مجید A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    16 3
    بله دیگه آقای رسایی از همه چیز سر در میاره حتی فوتبال. خیلی جالبه.