دکتر بروس آیل وارد معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده است با دکتر سیاری معاون بهداشت و رئیس فرهنگستان پزشکی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  دكتر بروس آیل در این نشست از برنامه ريشه كني فلج اطفال به عنوان يك برنامه موفق ياد كرده و افزود: به رغم اينكه ايران از طرف شرق با پاكستان و افغانستان و از طرف غرب با عراق هم مرز است و در اين كشورها فلج اطفال ريشه كن نشده، اما به خوبي توانسته است فلج اطفال را در کشور ريشه كن نمايد.

وی آمادگي سازمان جهاني بهداشت را براي انتقال دانش فني به ایران براي توليد واكسن تزريقي اعلام کرد.

براساس این گزارش، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز ضمن تشكر از سازمان جهاني بهداشت براي ارائه مساعدت هاي فني توسط سازمان جهاني بهداشت، گفت: با توجه به همسايگي ايران با افغانستان، پاكستان و عراق ما بايد ميزان مراقبت را در كشورمان بالا ببريم.

وی از دكتر بروس، معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، درخواست کرد که سازمان جهاني بهداشت از كشورها بخواهد كه مسافرين قبل از وارد شدن به كشور ديگر واكسن خود را تزريق نمايند.

در این نشست که در معاونت بهداشت برگزار شد، دكتر اسدي لاري، مدير كل امور بين الملل، دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت، دکتر رولاند سوتر، هماهنگ کننده تحقیقات و سیاستگذاری دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت، دکتر عزالدین محسنی، هماهنگ کننده ایمنی سازی و بیماری های قابل پیشگیری با واکسن در منطقه مديترانه شرقي تنی چند از مسئولین بهداشتی نیز حضور داشتند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =