یکی از نمایندگان مجلس معتقد است: «اگر اصولگرایان به وحدت برسند و وعده های اقتصادی دولت یازدهم نیز به ثمر نرسد اکثریت مجلس دهم نیز به صورت قاطع با اصولگرایان خواهد بود.»

سید مرتضی حسینی نماینده قزوین،آبیک و البرزدر گفت و گو با خبرآنلاین درباره ترکیب سیاسی مجلس دهم گفت: اگر اصول گرایان به وحدت دست پیدا کنند نداشته باشید که اصول گرایان رای اکثریت را خواهند آورد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که این احتمال مساله ای طبیعی و عاقلانه است،خاطر نشان کرد: هر زمان که وحدت وجود نداشته باشد به نتیجه مطلوب نخواهند رسید و باید بر این نکته نیز تاکید کرد که در انتخابات آینده مجلس قطعا وحدت اصولگرایان بیشتر خواهد شد.
حسینی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: نکته مهمی که در رفتار اصلاح طلبان وجود دارد این است که آنها دیدند حتی اگر درحداقل هم به وحدت برسند و در صحنه باشند برایشان بهتراست تا اصلا در میدان نباشند.
وی افزود: ولی اصول گرایان می گویند که حضور، تکلیف شرعی ماست و طبق تکلف شرعیشان که فکر می کنند درست است، عمل می کنند و همین مساله نیزباعث می شود تفرقه داشته باشند و وقتی تفرقه داشته باشند قطعا رای نمی اورند.
وی در خصوص این که تجربه های گذشته به وحدت رسیدن میان اصول گرایان را تا چه اندازه محتمل می کند،گفت: ما امیدواریم که این وحدت ایجاد شود و در حال حاضر در مورد میزان احتمال آن نمی توانیم قضاوت کنیم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال به وحدت رسیدن اصلاح طلبان نیز گفت: به نظر می رسد که اصلاح طلبان راحت تر به وحدت می رسند زیرا آن ها برایشان ملاکی وجود ندارد، آن ها معتقدند که فقط باید روی کار باشیم.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که شرایط اقتصادی کشور و وعده های دولت یازدهم بر سرنوشت سیاسی مجلس دهم بسیار اثر گذار است، افزود: شرایط اقتصادی کشور بسیار مهم است و این درحالی است که دولت یازدهم هنوز نتوانسته بعد از یک سال گذشته کاری انجام دهد.
وی ادامه داد: اگر اوضاع اقتصادی مردم خوب شود، شاید یک سری تغییراتی در پیش بینی های فعلی مبنی بر پیروزی مطلق اصولگرایان در مجلس دهم وجود بیاید اما اگر به وضعی که در حال حاضر وجود دارد، پیش برویم، احتمال داردکه اصلاح طلب ها رای مناسبی نداشته باشند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    35 2
    کلا اگه همه چیز بهم ریخته باشه شما موفق میشید چون خوب بلدید از آب گل آلود ماهی بگیرید و الا هنری ندارید.
  • ايراني A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    20 3
    پس به همين خاطر است كه سنگ اندازي را شروع كرده ايد
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    10 5
    آنچه در دور بعد تعیین کننده است شورای نگهبان است و بس
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    18 3
    نتيجه ميگيريم كه اصولگرايان بايد دولت رو زمين بزنند تا بتونن مجلس رو فتح كنن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    11 2
    این بنده خدا با سادگی حرفهایی رو که تو محافل محرمانه بهش میگن بیان کرده و البته سادگیش چیز تازه ای نیست قبلا تو مصاحبه با فارس نمود پیدا کرده.