سایت صدای اقتصاد نوشت:

سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که از 20 آبان ثبت نام برای اعزام زائران به عتبات و عالیات و پیاده روی در ایام اربعین حسینی در دفاتر کارگزاری انجام می گیرد.

سال گذشته 500 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند و عازم کربلا شدند.

سازمان حج امسال پیش بینی 700 هزار زائر را کرده است.

هزینه ثبت نام هر فرد در دفاتر کارگزاری حدود 145 هزار تومان برآورد می شود. به این ترتیب که 40 دلار هزینه اخذ ویزا و 15 هزار تومان حق کارگزار دریافت می شود.

مجموع این هزینه با نرخ دلار 3 هزار و 250 تومان حدود 145 هزار تومان برآورد می شود.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت برای ثبت نام همین میزان مبلغ کافی است اما هزینه های دیگر سفر بر عهده مسافر خواهد بود.

هزینه اقامت در کشور عراق بسته به نوع هتل ها متفاوت است اما معمولا با توجه به هزینه غذا و مکان برای 4 شب حدود 500 تا 800 هزار تومان هزینه خواهد شد.

با این حساب اگر امسال 700 هزار نفر در این طرح ثبت نام کنند مجموعا 101 میلیارد و 668 میلیون تومان برای ویزا و حق کارگزار پرداخت خواهند کرد که از این میزان 10 میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان حق کارگزار به دفاتر کارگزاری حج می رسد و مابقی ه عنوان هزینه اخذ ویزا دریافت می شود.

اگر هزینه هر نفر در عراق 500 هزار تومان برآورد شود مجموعا 350 میلیارد تومان نیز در این کشور برای هتل، غذا و سایر بخش ها هزینه خواهد شد ضمن اینکه کشور عراق برای صدور ویزا حدود 90 میلیارد تومان دریافت خواهد کرد که مجموع 440 میلیارد تومان به عنوان درآمد توریستی کشور عراق از محل اعزام زائران ایرنی در ایام اربعین محسوب می شود.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه ثبت‌نام از زائران پیاده‌روی اربعین از 20 آبان ماه کار خود را آغاز می‌کنند و بر اساس میزان ظرفیت مرزها زائران می‌توانند به مرور ثبت‌نام خود را انجام دهند و سامانه به صورت هوشمند روز اعزام آنها را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام شورای امنیت ملی ظرفیت مرز مهران روز 10 هزار نفر، چزابه 6 هزار نفر و شلمچه 8 هزار نفر اعزام شده است که بر اساس این ظرفیت روزهای اعزام زائران مشخص و در جزو ثبت‌نام آنها اعزام می‌شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    39 19
    با این پول میشه به 440 هزار کارگر مبلغ 1 میلیون تومان پاداش داد . اگه هزینه جهزیه هر دختر رو حدود 15 میلیون تومان در نظر بگیریم با این پول میشه حدود 30 هزار دختر رو جهزیه داد. به 22 هزار نفر وام بلا عوض 20 میلیونی پرداخت کرد. 440 مدرسه در نقاط محروم هر کدوم با هزینه 1 میلیارد تومن ساخت . همه اینها فقط با پولی که در اربعین داره هزینه میشه . ای کاش برای 2 سال و فقط دو سال مردم تصمیم بگیرن بجای رفتن به حج یا کربلا با بجای نظری هایی که در این ماه ها داره هزینه میشه ، هزاران مدرسه بسازن. ای کاش ...
    • حسن از مشهد IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
      23 12
      نمی دونم بعضیا فقط وقتی صحبت حج ،کربلا،نذری دادن و خمس و زکات میشه حس انسان دوستی شون عجیب گل می کنه جمع تفریقشون هم فقط برای همین مسائل گل میکنه خوب عزیز چرا به هزینه ای که مردم هر سال عید نوروز می کنن توجه نمی کنید که اکثرش هم چشم و هم چشمیه یا پولی که ماهیانه برای برای خرید ترافیک اینترنت هزینه میشه مثل اون قضیه که برای اینترنت ماهواره ای شون نیم میلیار هزینه کرده بودن یا هزینه اسپورت کردن ماشینشون یا خرید ماهیانه لباس های رنگارنگ چرا به اینا توجه نمی کنین .اعتقادات هرکس محترمه این مردم از روی اعتقادشون میرن کربلا واقعا هزینه ای هم نمی کنن نفری شاید به زور 2 میلیون هزینه مسافرت یک هفته ای شون بشه کمترین هزینه مسافرت های خارجی کمتر از 5 میلیون نیست
    • امیر سعید IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
      19 2
      هزینه واردات خودروهای لوکس، هزینه گزاف عروسیهامون، هزینه گزاف سفرهای خارجی بعضی هامون، 3000 میلیارد، اختلاس و ارتجاع بازم بگم.... جلو اونارو بگیرین گفتند هزینه ساخت ضریح امام حسین 14 میلیارد بوده بهتر نبود این پولو بدن آدمهای نیازمند. ظریفی گفت: شما نگران نباش دادا اکثر اون پولم همون آدمهای مستحق دادن. شما نگران خودت باش
    • احمد A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
      6 16
      آقای بی نام توصیه میکنم بری خداشناسی و امام شناسی بخونی از اصول کافی جلد ۱ شروع کن
  • بنده ی خدا A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    11 9
    440000000000/700000 خرجی یکماه628571خانواده یا بودجه استخدام 10000جوان وپیر پسرهای لیسانس، ارشد ودکتراهای بیکار. واقعا کدام روا تر است ؟؟
  • سمناني A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    21 16
    مبارك عربها و عراقي ها.....افسوس
  • محمدجواد A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    7 2
    بی نام این تنها یه گوشه ی کار است مثلا چند وقت پیش از اخبار شنیدم دولت 375 میلیارد تومان صرف هزینه ی احیاء دریاچه ی ارومیه می کند یا خیلی از اقدامات دول قبل یا فعلی برای آبادانی و عمران شهرها و جاده ها و جنگل ها و دره ها و بیشه زارها و بیابان ها و.... خوب به قول آقای محسن رضایی چرا مردم ما باید در گوشت و مرغ خود بمونند و واقعا هم همین طوره که من نوعی حتی در میوه ی خود مونده ام و به علت مشکلات مالی قادر به ازدواج نیستم حتی با سن زیاد در حالی که هزینه های لوکس و آنچنانی در موارد فوق اجرا می شه مطمعنا امام دوازدهم عج به این امور راضی نمی شند چه بسا اگه اون هزینه ها از بیت المال باشه و هیچ کس به این درددلها گوش نمی کند چون اون کسی را مجری این امور هست هرگز طعو فقر را نچشیده
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    5 3
    کاملا موافقم.افرين
  • تجریشی A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    23 10
    برخی از ایرانیان چندین برابر این پول ها را در سواحل ترکیه و تایلند و ... صرف کارهای آنچنانی می کنند بهتر است به آنها هم اشاره کنید.
  • مصطفی A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    20 12
    دوست بینام کربلا و حج هم بری بازم پول برای کمک به این افراد هست.این حرفی که تو میزنی نشون از نفوذ تفکر دشمنای اهل بیت رو ماهاست که آینده رو غافل از اهل بیت کنن.اگه دستگیری از این افراد واجبه زیارت هم واجبه. تو کربلا نرفتی که ببینی چه خبره که طرف 500 هزار تومن که سهله جونشو کف دست میگیره که به کربلا برسه.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    3 7
    کاملا موافقم کو گوش شنوا
  • احمد A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    15 9
    براي رفتن به رستوران و مسافرت و گپ زدن با عشقت هزينه مي كني و به فكر جمع كردن پولت نيستي كه تبديلش كني به كارخانه يا جهيزه ... حالا كه راه امام حسين پيش اومده جمع و تفريق مي كني تا نگردي آشنا زين پرده رمزي نشنوي گوش نامحرم نباشد جاي پيغام سروش
  • منتظر FI ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 4
    فقط دعا كنيم اقا امام زمان ظهور كنه كه همه چي حله.....
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام