سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: اینکه کریمی مدرک مربیگری ندارد مهم نیست، چراکه یک مربی قبل از هرچیزی باید هوش مربیگری داشته باشد که او این هوش را دارد.

به گزارش تسنیم، علیرضا منصوریان که در برنامه ورزش‌ومردم حضور یافته بود درباره علت موفقتیش در تیم نفت تهران اظهار داشت: موفقیت من و نفت با هم شکل گرفت و پیش از حضورم در این تیم یحیی گل‌محمدی هم موفق بود. من سعی کردم در تیم نفت تهران تجربیاتی که از تیم‌های ملی و امید داشتم در این تیم پیاده کنم.
وی افزود: نفت به برخی مسائل نیاز دارد تا باز هم رشد کرده و به باشگاه‌هایی مانند سپاهان نزدیک شود که هم امکانات و نگاه حرفه‌ای دارند. مهمترین مسئله‌ای که باعث شد هر مربی به نفت می‌آید موفق باشد و زحماتش به چشم بیاید دیدگاه مدیریتی است که در این باشگاه وجود دارد که 10 سال پیش شکل گرفت و اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کنند. هیئت مدیره کاملاً حرفه‌ای در باشگاه وجود دارد که هیچکدام در مطبوعات نیستند و این باشگاه چیزی به اسم سخنگو که این روزها در فوتبال ما باب شده ندارد. در باشگاه استقلال و پرسپولیس جدا از سرمربی و مدیرعامل سخنگو هم وجود دارد که به نظرم این تعریف کاملاً بی‌معنی است. ما در بایرن مونیخ نمی‌بینیم به جز سرمربی و مدیرعامل شخص دیگری صحبت کند. در باشگاه نفت نیز همینگونه است و ما شخصی به نام سخنگو نداریم.
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با اشاره به اینکه باشگاه نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری خرج کمتری کرده است و بودجه 12 میلیاردی دارد به مشکلات مالی نفت اشاره کرد و گفت: ما تا هفته گذشته نگذاشته بودیم که مشکلات مالی‌مان رسانه‌ای شود و فقط 10 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده بود اما بازیکنان بسیار خوبی داریم که کارشان را بدون حاشیه انجام می‌دهند این بازیکنان را از اَلَک رد کرده‌ایم که وجنات اخلاقی و فنی بسیار خوبی دارند. تک تک این بازیکنان گلچین شده‌اند، چرا که ما در راه‌مان تپه‌های ناهمواری داریم و حتی همین لیگ فرسایشی ممکن است به ما ضربه بزند. مشکلات مالی به این دلیل است که ما مؤسسه شده‌ایم و خودمان باید درآمدزایی کنیم.
منصوریان ادامه داد: از نفت یاد گرفته‌ام که در سکوت کارم را پیش ببرم و این همان ادبیات فوتبالی می‌شود که امروز به ما کمک کرده تا ایده‌های فنی‌مان را عملی کنیم. تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و در جذب بازیکنان نیز سعی کردیم تعادل را رعایت کنیم. هفت بازیکن خوب ما ابتدای فصل جدا شدند اما سعی کردیم بازیکنان جوان و باتجربه‌ای را جایگزین کنیم تا بالانس تیم‌مان درست شود. من 14 بازیکن تیم امیدم را که در اختیار خودم بود در نفت دارم و به همین دلیل ایده‌های فنی‌ام را راحت‌تر در تیم پیاده می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه تیمش مقابل صنعت ساری به مشکل خورد و در نهایت در ضربات پنالتی به پیروزی رسید عنوان کرد: ما می‌خواستیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم، چون روز دوشنبه باید بازی سنگینی را با پرسپولیس انجام دهیم. دوست داشتیم بازی آنها به 120 دقیقه کشیده شود اما خودمان هم با تیم چغر و بدبدنی مواجه شدیم. اکنون هم باید با پدیده روبه‌رو شویم و برای رسیدن به فینال کار سختی خواهیم داشت.
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره دیدار این تیم مقابل ذوب‌آهن نیز گفت: خلاصه این بازی را نگاه کردم. بازی 2 بر صفر را گل‌محمدی توانست مقابل استقلالی‌که پر افتخارترین تیم جام حذفی است با تیم خوبش برگرداند. استقلال برای بازی با ذوب‌آهن وارد یک چالش بزرگ شد و بعد از شکست در دربی این چالش طبیعی است. اگر دربی را ببرید همه در اردو خوشحال هستند اما وقتی این اتفاق رخ ندهد و عدم نتیجه‌گیری با شکست در دربی همراه شود، ناکامی‌های بعدی هم همراه می‌شود. به نظرم امتیاز میزبانی دلیل اصلی تغییر نتیجه دیدار ذوب‌آهن و استقلال بود.
منصوریان در پاسخ به این سؤال که علت تغییر نتیجه دربی چه بود و چرا استقلال در آن بازی هم بازی برده را باخت، اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که دربی داشت، نتیجه‌اش بود که در نهایت یک تیم برنده شد. بعد از چهار بازی و تساوی بدون گل مردم خسته شده بودند و دیگر دوست نداشتند بازی مساوی شود. معتقدم استقلال بعد از گلزنی می‌توانست بازی را اداره کند اما از روی شکم‌سیری بازی کرد. پرسپولیس هم که چیزی برای از دست دادن نداشت، حمله کرد، گل زد و در نهایت هم برنده شد.
سرمربی تیم نفت تهران درباره اهداف تیمش و اینکه آیا به قهرمانی فکر می‌کند یا نه، تصریح کرد: هدف ما قهرمانی نیست و پله‌پله جلو می‌رویم. کاری به جدول نداریم و می‌خواهیم به همین شکل به روندمان ادامه دهیم تا ببینیم در پایان فصل چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما تیمی داریم که میانگین سنی‌اش 23.5 سال است و بازیکنان جوانی را دور هم جمع کرده‌ایم. همچنین افرادی در این باشگاه حضور دارند که زحمات زیادی می‌کشند. یک مدیرفنی واقعی در باشگاه‌مان داریم که من توانسته‌ام به خوبی معنی یک مدیرفنی واقعی را حس کنم. شاید ویترین تیم نفت من باشم اما برای موفقیت و کسب پیروزی 17، 18 نفر تلاش می‌کنند تا تیم برنده باشد.
وی در واکنش به اینکه چرا کی‌روش از ادینیو در تیم ملی استفاده نمی‌کند، گفت: او بازیکن فوق‌العاده‌ای است و کیفیت لازم را دارد اما کادرفنی تیم ملی تصمیم نهایی را در خصوص او می‌گیرد. ما خودمان لژیونرهای خوبی داریم و فکر نمی‌کنم با وجود آنها شانسی به ادینیو برسد.
منصوریان درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام ملت‌های 2015 آسیا عنوان کرد: مهمترین مرحله‌ای که در جام ملت‌ها داریم، اولین بازی حذفی‌مان است. ما دو دوره نتوانستیم از این مرحله عبور کنیم و به کره‌جنوبی باخته‌ایم که کارمان را در این مرحله بسیار سخت می‌دانم. اگر بتوانیم از اولین مرحله حذفی به سلامت عبور کنیم، با وجود مدعی بودن استرالیا، کره‌جنوبی و ... اما توانایی این را داریم که رتبه اول تا سوم را کسب کنیم.
مربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره حضور علی کریمی در کادرفنی تیم ملی نیز گفت: کاپیتان تیم ملی وقتی خداحافظی می‌کند باید از او مواظبت شود. کریمی کسی بوده که مرد سال فوتبال آسیا شده است، نماینده ایران در فوتبال آلمان بوده و در بایرن مونیخ و شالکه 04 بازی کرده و به نظرم بهترین انتخاب کی‌روش بود. او خودش هم علاقه شدیدی به مربیگری داشت و وقتی با او صحبت کردم فکر نمی‌کردم چنین علاقه‌ای به کار مربیگری داشته باشد.
وی یادآور شد: کسی که کاپیتان تیم ملی بوده به خوبی از فوتبال خودمان باخبر است. این بازیکنان و حتی جواد نکونام که اکنون کاپیتان تیم ملی است، می‌توانند در صورت ورود مربی جدید خیلی زود تیم را هماهنگ کنند. به نظرم مطرح کردن اینکه کریمی مدرک مربیگری ندارد و چنین مسائلی درست نیست و یک مربی قبل از هرچیزی باید هوش مربیگری داشته باشد که کریمی این هوش را دارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    68 25
    پاشو بیا برگرد به تیمت علی منصور ... نیاز داریم بهت... بیا تا دوباره پیرهن شماره ده رو اون بالا علم کنیم .
  • رها A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    133 2
    مرسی آقای منصوریان بخاطر حمایت از علی آقا کریمی...امیدوارم در عرصه مربیگری موفق باشی..
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    همین کارا رو می کنن که تیم ملی نتیجه نمیگیره یعنی چی هوشش رو داره، تیم رو می سپرن دست افراد بی دانش پس فردا هم که نتیجه نگرفتن میان زمین و زمان رو بهونه می کنن....
  • موسوی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    69 35
    تیم ملی باید از بازیکنان جوان مثل طارمی و حسن زاده تشکیل شود.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
      25 4
      نه از كسايي مثل اميرحسين صادقي و شجاعي و رحمان احمدي
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    از چهار مربی حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی دو تا شون دستیارای سابق افشین قطبی بودن ... افشین امپراتور کجایی؟
  • اکبر A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 6
    احتمالا کیروش هم کلاس نرفته مدرک هم نداره عجب استدلالی هر چقدر هم باهوش باشی باید آموزش ببینی. درسته مدرک مهم نیست اما آموزش باید باشه و توی مراحل آموزش مشخص میشه که چند مرده حلاجی؟