استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات نتوانستند بازیکنان چشمگیری بخرند.

علی شیخ الاسلامی :پرونده نقل و انتقالات زمستانی در حال سه شنبه شب بسته شد که بیشتر باشگاه ها تلاششان بر این بود از هر هر شش سهمیه استفاده کنند اما در این بین بودند تیم هایی که بر اساس نیاز بازیکن گرفتند.

روزهای باقی مانده تا شروع هفته هیجدهم فرصت خوبی است که تیم ها با تمرینات و بازی های دوستانه ای که پشت سر می گذارند به هماهنگی نفرات جدید با نفرات قدیمی اقدام کنند و با دست یابی به هارمونی تاکتیکی زمینه را برای کسب نتیجه بهتر فراهم کنند. البته بیشتر باشگاه ها عادت کرده اند زمان فشردگی بازی ها به فشردگی بازی ها و زمان تعطیلات به تعطیلات اعتراض کنند.

در ذیل نگاهی داریم به خریدهای زمستانی 5 تیم بالای جدول که داعیه قهرمانی دارند و هم چنین پرسپولیس که مورد بحث است.

1-نفت تهران

علی منصور با برنامه پیش می رود

 

علی منصور که سال های سال در فوتبال با برنامه اروپا بازی کرده علاقمند است با مطالعه پیش رود. او ضرورتی ندید که شش خرید داشته باشد چون تیم او در نیم فصل نخست قهرمان شده و از همه مهمتر توازن در خط حمله و دفاع این تیم برقرار است.

با توجه به داشته های موجود شش خرید فقط می توانست یک ارمغان برای نفت داشته باشد. سنگین تر کردن نیمکت نفت. این مسئله هم چنین می توانست خرج زیادی روی دست باشگاه بگذارد.

با این حال نفت در تعطیلات نیم فصل دانافان هلندی را بخدمت گرفته که در سوپر لیگ رومانی بازی می کرده. هم چنین تلاش ها برای جذب بهنام برزای از راه آهن تهران ادامه دارد.

این خرید ها نشان می دهد که نفت می خواهد در نیم فصل دوم تهاجمی تر بازی کند.

2-سپاهان

نگاه تیز بین فرکی به خط دفاعی

 

سپاهان در خط حمله به اندازه کافی بازیکن خوب دارد که هر خط دفاعی را می آزارد. از لوسیانو پریرا گرفته تا محمد رضا خلعتبری و مهدی شریفی و...

طبیعی بود در چنین شرایطی نگاه تیز بین حسین فرکی به خط دفاعی تیمش باشد. با این حال سپاهان تیمی نیست که هر بازیکنی را بخدمت بگیرد و بعد از چند ماه عذر او را بخواهد . از آنجایی که سپاهان در فصل های اخیر همیشه خرید خوب خارجی داشته به نظر می رسد دو خرید اخیر این تیم هم خوب باشند و ما در نیم فصل دوم سپاهان مستحکم تری را ببینم.

مارسیو پسوس، کاپیتان تیم آمریکن ناتال برزیل و فوضیل موسی اف کاپیتان سابق تیم المپیک ازبکستان که در تیم لوکوموتیو و بنیاد کار این کشور توپ می زده خریدهای جدید سپاهان هستند که در خط دفاعی و جلوی خط دفاعی توپ می زنند.

3-تراکتورسازی تبریز

هیاهوی سرخ در جستجوی قهرمانی

 

مهرداد بايرامي، عيسي اندوي، رادامز رودريگو داسيلوا،مهدی قريشي و آندرانیک تيموريان خریدهای جدید تیم تراکتورسازی هستند. به این ها بازیکنان سرباز را هم اضافه کنید. سینا عشوری، علی حمودی و شجاع خلیل زاده که دست کم در آسیا برای این تیم بازی خواهند کرد.

با این نفرات تیم تراکتورسازی پر هیاهو تر شده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا رسول خطیبی جوان قادر به کنترل اوضاع خواهد بود یا نه. قطعا اگر او آرام باشد و تصمیمات آنی نگیرد تیم سرخ می تواند در جستجوی قهرمانی حرکت کند.

4- فولاد

نفس راحت اسکوچیچ

 

اسکوچیچ در نیم فصل نخست با کوهی از مشکلات روبرو شد اما با دست خالی فولاد را در جمع مدعیان نگه داشت. او حالا می تواند نفس راحتی بکشد چون محسن مسلمان، محمد قاضی و احمد آل نعمه بازیکنان خوب لیگ بشمار می روند. چه بسا بازیکن خارجی این تیم هم (آلویس نونگ) هم همانی باشد که اسکوچیچ انتظارش داشت.

در خرید فولاد منطق بیشتر از احساس دخیل بوده و گویا برای اسکوچیچ کیفیت بازیکن بیشتر از تعداد بازیکن مهم بوده است.

5 - استقلال تهران

برای خداحافظی آمده است...

 

غلامرضا عنایتی برای خداحافظی به استقلال آمده است! میلاد نوری در پیکان خوب نبوده و شاد حضور در استقلال سبب نمایش متفاوت او شود. وحید طالب لو هم به دنبال خاطره بازی در استقلال است و اینکه محسن فروزان را به تحریک برای دروازه بانی بهتر وادار کند. میلاد سلیمان فلاح هم در بازهای به میدان آمده چیزی خاصی نشان نداده ! می ماند هنریک هملکه هافبک برزیلی - آلمانی.

با این تفاسیر خریدهای استقلال خوب بوده است یا بد؟ نکته مهم در باره استقلال البته این بود که مهمترین مشکل تیم قلعه نویی در نیمه دفاعی تیمش بوده است نه در نیمه هجومی تیم. درحالی که عملا این تیم مهره دفاعی نخریده است.

6- پرسپولیس

کمک به پرسپولیس یا کمک به بازیکن؟

 

اگر تادئوی برزیلی (مهاجم) و بازیکن جدید برزیلی به نام روجرینهو که هافبک تهاجمی است و به زودی به جمع سرخپوشان ملحق می شود را فاکتور بگیریم دیگر بازیکنانی که پرسپولیس جذب کرده بازیکنان بزرگی نیستند. دست کم در بعد اسم. علی علیپور، مسعود همامی، بابک حاتمی، مبین میردورقی و... حضور این ها در پرسپولیس بیشتر به آنها کمک می کند تا به پرسپولیس.

در گذشته ای دور بیشتر شاهد حضور بازیکنان اسمی در پرسپولیس می بودیم اما الان بیشتر بازیکنان با حضور در پرسپولیس مطرح می شوند.

 

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =