دردسری که در زایشگاه چابهار رقم خورد؛ خانواده روشن پوست صاحب فرزند سیاه پوست شدند

اشتباه در زایشگاه بیمارستان امام علی (ع) چابهار منجر به عوض شدن نوزادان دو خانواده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عوض شدن دو نوزاد دختر در زایشگاه بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار موجب نگرانی در میان خانواده‌های این منطقه که از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان بهره می‌برند، شده است. این در حالی است که وضعیت بهداشت و درمان در چابهار مطلوب نیست و علاوه بر نبود پزشک متخصص، امکانات مناسب این مشکل نیز بر نگرانی‌ها افزوده است.

دختری سیه‌چرده در یک خانوده روشن‌پوست

خانواده «نیاز» منتظر دومین فرزند خود بودند. آن‌ها در ۴۵ کیلومتری چابهار در شهرستان کنارک زندگی می‌کنند. ۲۷ آذرماه ۱۳۹۱ «نیاز» همسرش را برای عمل سزارین به بیمارستان امام علی (ع) چابهار برد. او همان شب صاحب یک دختر شد. همه چیز در ظاهری خوب و خوش پیش رفت تا چندماهی از تولد دختر «نیاز» گذشت و موهای فرفری دخترش او و همسرش را با پرسشی مواجه کرد. نه «نیاز» موهایش فرفری بود و نه همسرش.

«نیاز» و همسرش گمان کردند این مشکل مربوط به موهای نوزاد است و اگر موهای بچه‌اشان را بزنند این قضیه رفع می‌شود. اما حتی با اصلاح موهای دخترک این وضع بهبودی حاصل نکرد. وقتی نوزاد بزرگ‌تر شد و بیشتر شکل گرفت سئوال مهمتری در ذهن «نیاز» جرقه خورد. چرا فرزندش برخلاف او و همسرش سبزه‌روست؟

همین موضوع سبب شد تا میان «نیاز» و همسرش بحثی دربگیرد. «نیاز» در فاصله چندماهی که از تولد فرزندش سپری شده بود حتی نزد خانواده‌اش در منطقه سرباز نرفته بود زیرا می‌ترسید همین سئوال‌ها او را در برابر یک معضل قرار دهد. وقتی فرزند «نیاز» ۹ ماهه شده بود کاملاً مشخص بود که پوستش به سیه‌چردگی می‌زند و همین امر «نیاز» را واداشت تا از همسرش بخواهد که قسم یاد کند که این دختربچه فرزند اوست.

این قضیه به دردسری برای خانواده «نیاز» تبدیل شد و رفته‌ٰفته بحث طلاق هم قوت می‌گرفت. اما یکی از بزرگان فامیل که متوجه مشکل «نیاز» شده بود او را راهنمایی کرد که وقتی همسرت به تو اعتماد می‌دهد دیگر نباید جواب سئوالهایت را از او جستجو کنی و باید به سراغ بیمارستان بروی.

با این صحبت «نیاز» به سراغ مسئولان بیمارستان امام علی (ع) چابهار رفت اما پاسخ مناسبی از آن‌ها دریافت نکرد. همین امر سبب شد که او راهی دادگستری چابهار برود و با طرح شکایتی از دستگاه قضایی خواهان رسیدگی شود.

۳ تولد ۳ عمل سزارین

پس از طرح شکایت «نیاز» در دادگستری چابهار دادیار رسیدگی کننده به این دعوی از مسئولان بیمارستان امام علی (ع) خواست تا موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند. همچنین شبکه بهداشت و درمان هم موظف بود نظر کارشناسی به مقام قضایی رسیدگی کننده بدهد. به همین دلیل تیمی در بیمارستان یاد شده شکل گرفت و بعد از بررسی دفاتر مشخص شد در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۳۹۱ در فاصله ساعت ۷ تا ۹ شب سه تولد در زایشگاه این بیمارستان با عمل سزارین انجام شده است.

با توجه به مدارک ثبت شده این احتمال مطرح شد که ممکن است نوزاد سه مادر در زایشگاه با هم عوض شده باشند. یکی از دو خانواده در شهر چابهار مستقر بود و دیگری در بخش دشتیاری چابهار. بررسی اولیه نشان می‌داد که احتمال جابه‌جایی فرزند نیاز با فرزند خانواده‌ای که ساکن چابهار بود بسیار کم است.

اما محل سکونت خانواده‌ای که در روستای دشتیاری بود ظن تیم بررسی کننده بیمارستان را افزایش داد زیرا این روستا محل زندگی اقوامی است که سال‌های بسیار دور از آفریقا به بلوچستان کوچانده شده بودند و همه سیاه‌پوست هستند. با مراجعه به روستا و پیدا کردن خانواده‌ای که در ۲۷ آذرماه ۱۳۹۱ صاحب فرزند شده بودند همه چیز شفاف‌تر شد. فرزندی که آن روز به دنیا آمده بود و حالا حدود ۹ ماه داشت برخلاف پدر و مادرش روشن‌پوست بود.

ریش‌سفیدها پادرمیانی کردند

با اعلام گزارش بیمارستان به دادگاه چابهار موضوع محرز شناخته شد اما مادری که در بخش دشتیاری ساکن بود برایش ساده نبود که از فرزندش جدا شود. از سوی دیگر این خانواده مدعی شدند که نوزادشان مریض بوده و در این مدت برای درمانش هزینه صرف کرده‌اند.

با طرح این مسأله و عدم تحویل نوزاد به خانواده نیاز و در حالی که حدود ۲ ماهی از مشخص شدن اصل اتفاق سپری شده بود «حاج عبدالرحمن هوت» از بزرگان منطقه دو خانواده را به خانه خود در چابهار دعوت کرد و پس از مرور این واقعه و مشکلاتی که نیاز متحمل شده بود از هر دو خواست تا موضوع را حل و فصل کنند.

در نهایت «نیاز» ۲ میلیون‌تومان بابت هزینه‌هایی که «حیدر» پرداخته بود تا نوزاد را درمان کند مخارج انجام شده توسط این مرد را متقبل شد. بدین‌ترتیب و بعد از حدود یکسال «نیاز» دختربچه خودش را به خانه برد و اینک با آسودگی خاطر به سراغ اقوام و بستگان خود در سرباز می‌رود.

توضیح: عکس این خبر تزئینی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    این هم وطن های محترم آیا نمیدونستند که آزمایش ژنتیک هم وجود داره؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      شما که اینقدر زرنگی, چرا گمنام موندی؟؟؟ با آزمایش ژنتیک مشخص می شد که بچه خودشون نیست, که این را خودشون هم فهمیده یودن.
    • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      چابهار؟ ژنتیک؟ اونجا سونوگرافی هم ندارن. بعد تو میگی ژتیک؟ هفته پیش خبرآنلاین این خبرو رفته بود درباره امکانات بیمارستانی تو بلوچستان http://www.khabaronline.ir/detail/394399/society/health بعد انتظار آزمایش ژنتیک داری؟ اونجا اصلا رفتی تا الان؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      255 7
      دوست عزیز من ، اگر به متن گزارش توجه میکردین محل اتفاق چابهار و سرباز بوده و احتمالا آنها برق هم ندارند اونجاها مثل شهرهای بزرگ ما نیست ضمن اینکه در تهران هم تازه آزمایش دی ان ای شناخته شده
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      عقل کل های عزیز که ژنتیک رو زیر سوال بردین لازم نیست آزمایشگاه ژنتیک اونجا باشه، نمونه در کمتر از یکساعت به یک آزمایشگاه ژنتیک حتی در تهران منتقل میشه ثانیا" برای اثبات قانونی تعلق جنین به مادر در چنین مواردی که شناسنامه صادر شده لازمه
    • مجیداردبیلی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      مشابه همین ماجرا در زمان حضرت علی اتفاق افتاد و مرد به زنش شک برد حضرت علی فرمودند که همه ما از نسل آدم و حوا هستیم و امکان دارد که فرزند که خانواده سفید پوست کاملا سیاه پوست به دنیا بیاید و این به عرق مخفی ع با کسره خوانده شود افراد بستگی دارد. عرق یعنی همان ژن
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      82 9
      پروفسور اونجا مردم نون ندارن بخورن
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      27 2
      برادر من آزمایش ژنتیک رو بیخیال شو.کسی به پرسنل بیمارستان چیزی نگفت؟اینا نتونستن سه تا عمل سزارین رو درست و حسابی انجام بدن.پس واسه چی دارن پول می گیرن؟به خاطر بی کفایتی آنها دوتا خانواده ضربه خوردند
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    قصه ی ما به سر رسید کلاغه به خونه ش نرسید
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      105 9
      رسید
  • يه مامانه A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    194 5
    حالاهم كه امكان آزمايش ژنتيك وجود داره اين بندگان خدا درمحروم ترين بخش كشور زندگى مىكنندوهزينه بالاى اين آزمايش باعث شده تامثل صدسال پيش مشكلشون رو حل كنند
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    407 5
    باز هم خدا رو شكر كه يكيشون سياه و يكيشون سفيد بوده فهميدن تو تهران يا شهراي ديگه اين اتفاق بيفته چه جوري پدر مادرا متوجه بشن ؟
    • بی نام DE ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      367 4
      من دچار بحران هویت شدم یعنی من هم تو بیمارستان عوض شدم؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    وای خدا... چه وحشتناک.. بنده خداها خیلی محرومن... گناه دارن..
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    158 6
    جل الخالق
    • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      54 2
      واقعا
  • یک زن A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    من به عنوان یک زن اگه جای خانوم این اقای نیاز بودم بعد همچین توهین و تهمت بزرگی یه لحظه م با همچین مردی زندگی نمیکردم
    • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      شما اصلا داستان به قول دوستان به این قشنگی رو نخوندی می فهمی وقتی خودت سفیدی بچه ات سیاه باشه یعنی چی، شوهر که هیچی فامیل و عابرهای خیابان هم بهت شک میکنن که باباش کیه تو موقعیت قرار نداری یا درک نمی کنی نظر نده کلا فقط جنبه فیمینیستی تمام قضایا رو میفهمی
    • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      شمام اگه یه مرد بودی هزارتا فکر میکردی، مقصر اینجا مسئولین زایشگاه هستن نه خانواده بچه ها
    • سعید IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      206 7
      اون عزیز به عنوان یک زن در منطقه سیستان بلوچستان همچین که تونسته نگذاره بلایی سرش بیارند هنر کرده.
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      هر مردي بود شك ميكرد.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      شما با این طرز تفکرت بدرد هیچ مردی نمیخوری.
    • meli IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      83 25
      حق با شماس ... دوستان عزیز هر مرد فهمیده و با شعوری بود یکم به خانومش اعتماد می داشت . مشکل اینجاس که آقایون همیشه به خودشون حق میدن... آدم متاسف میشه.... انگار فقط اون مرده که ناراحت شده و تعجب کرده و انگار نه انگار که زن هم مادر بچه ست.... برای آقایون خودخواه متاسفم.
    • رعنا اصفهانی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      34 18
      با یک زن موافقم متاسفانه اقایون ایرانی هنوز که هنوزه بی فرهنگ هستند و فقط بلدند شک کنند
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    624 6
    اگر این اتفاق پشت کوه های الپ افتاده بود صدا وسیما تا حالا صد گزارش از مشکلات بیمارستانهای غرب و امریکا پخش کرده بود.
    • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      193 2
      همونطور که ماجرای هایدی رو تو بوق و کرنا کرده بود
    • بی نام GB ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      224 6
      دقيقا. فقط نكات منفي غرب و امريكا رو تو بوق و كرنا ميكنن
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    خداروشکر همه راضی شدند و هیچ کس شاکی نیست کسی هم مواخذه نمی شود چه مردمان خوبی هستیم ما
    • میثم یاری IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      97 4
      آره وااله قضیه ماست و ماله بوده
    • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      210 1
      آره درست ميگي .چقدر منطقي فقط يك سوال اون داديار محترم نگفت كساني كه در بروز اين اتفاق قصور داشته اند بايد توبيخ شوند ؟؟ نقش شبكه بهدشت بيمارستان وزارت بهداشت هيچي ؟؟؟؟؟ همين ؟؟؟؟ تموم شد ؟؟؟
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      291 2
      اين موضوع نشان مي دهد كه سيستم ريش سفيدي اثرش خيلي بيشتر از سيستم قضايي ماست.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      96 17
      توی بیمارستانها سر اشتباهاتشان آدم میکشند کسی پیگیر نیست این که یه عوض شدن ساده بودهاحتمالن روی سرنوشت بچه ها هم هییییییییییچ تاثیری نداشته
    • حامد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      99 1
      حالا اگه تو این درگیری زن نیاز یه اختلافاتی هم با شوهرش داشت و اونم میزد زنه رو می کشت کی جوابگو بود؟
    • مارال A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
      0 0
      همه ی اینا رو بزایم کنار....با مصرین ای ماجراچی کار کردن ...؟ هیچی
  • من IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    243 5
    عجبا نکنه منم با بچه بیل گیتس جابه جا شده باشم
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      124 2
      من فکر کنم با خود بیل گیتس جابه جا شدی
  • ساناز IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    256 9
    یک جوری داستان رو تعریف میکنید آخرش حتما ما باید اشک شوق بریزیم این یک فاجعه اس و تنها چیزی که میدونم اگه این اتفاق تو ی کشور غربی افتاده بود رئیس اون بیمارستان حتما خود کشی میکرد
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      155 6
      ساناز خودکشی که نمی کرد استعفا می داد
  • عباس IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    199 2
    سلام،کلیه کسانی که مسبب این سهل انگاری وحشتناک بوده اند باید بشدت مجازات شوند.اگر نوزاد سیاهپوست نبود وپدر ومادرش هم آدمهای پیگیری نبودنداین قضیه برملانمی شد.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    186 1
    اگه قتل ناموسی میشد کی پاسخگو بود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    62 2
    باش تا صبح دولتت بدمد این هنوز از نتایج سحر است
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    141 1
    باید مسئولین زایشگاه مواخذه شوند و اگر هم خسارت و جریمه ای باید پرداخت شود متوجه زایشگاه است.
  • مهدی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    85 26
    این که شبیه فیلم هندی ها بود ولی ای کاش دیرتر می فهمیدند ...و 20 سال می گذشت و فیلم هندی کامل می شد .
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    59 8
    تست دی ان ای هم که هنوز از کشور ما عبور نکرده ، لابد
  • عباس IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    115 2
    اونوقت بیمارستان که چنین اشتباهی رو مرتکب شده چیکار کرده؟؟؟
  • شاکر IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    162 3
    توی قرن 21 ریش سفید باید مشکل رو حل کنه؟ یه چیزی هست به اسم آزمایش دی ان ا و یه چیزی هست به اسم قانون و یه چیزی هست به اسم جریمه کسی که مرتکب اشتباه شده چرا خانواده نیاز برای دریافت فرزندشون خسارت بدن؟ بیمارستان باید خسارت رو بده چه بسا اگر فرزند در آغوش پدر و مادر واقعی و در کنارک بود بیمار نمیشد تازه بیمارستان باید خسارت روحی ئارده رو هم جبران کنه.
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      23 24
      همه جای دنیا ریش سفید هست فقط در اروپا و آمریکا بهش میگن مصالحه
  • رضا EU ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    145 2
    حالا شانس ایشون متفاوت بودن رنگ پوستشون بوده سایر اشتباهات رخ داده شده چه جور تشخیص داده مشه مثلا فکر کنید خانواده ای بعد از 30 سال از تولد فرزندشون برای یک مسئله قضایی یا پزشکی آزمایش پزشکی میدن ای بابا تو اصلا بچه ما نیستی اشتباه شده ببخشید
    • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      10 50
      اگر بقول شما خانواده ای بعد از 30 سال از تولد فرزندشون برای یک مسئله قضایی یا پزشکی آزمایش پزشکی بدهند وبفهمند که بچه خودشان نیست تنها عامل و دلیل بر رخ دادن اشتباه در بیمارستان نیست ممکن است قضیه از جای دیگر آب خورده باشد
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    115 1
    اون وقت مسئولان بيمارستان چي،هيچكس مواخذه و اخراجشان نكرده؟
    • مانی A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      36 0
      تشویق وپست بالاتر گرفتن
  • آراد IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 15
    ناصر ،خسرو ز راهی می گذشت مست و لا یعقل نه چون می خوارگان دید گورستان و مبرز روبرو بانگ بر زد کی گروه خفتگان نعمت دنیا و نعمت خوارگان وینچ نعمت ، وینچ نعمت خوارگان
  • شروین IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    9 16
    آره چه بیمارستانخوبی گیرشون اومده به خدا که یه تیم اونم معلوم نیست چند صد نفره واسه پیدا کردن اون بچه فرستادن. حالا اگه تو کشورای یه کم اونطرف تر از خودمون بود معلوم نبود بچه بیچاره چه عاقبتی داشت.من از مسئولین متشکرم
  • اشکان بلوچ IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    25 26
    این مطلب کاملا درسته من خودم از این ماجرا کاملا اطلاع دارم ولی اصلش اینه که جناب نیاز دو زن داشته که این ماجرا با توطئه زن اول برای بدنام کردن زن دوم بوده و به همین علت به یکی از پرستارا پول داده و اونم ابچه هارو جا به جا کرده اینم بگم که زن اول نیاز بچه دار نمیشده
    • ایران IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      8 0
      شما سریالهای ترکیه ایی زیاد میبینی؟؟؟نبین.بگیر بخواب صبح زود پاشی.
    • مذکر IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      7 0
      شماشاگرد پوآرو نبودی؟ ؛یک داستان جدیدسرهم کردی
  • سالاری US ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    38 0
    مسئولان بیمارستان باید هزینه یادشده را بپردازند . آن وقت پدر نوزاد و با هزار بدبختی متحمل هزینه ناخواسته نیز شده است . چقدر منصفانه برخورد شده اگر هر کشور دیگری بود بیمارستان را جریمه می کردند و عامل اصلی را نیز معرفی می کردند.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    72 7
    گردن بعضیا رو باید با گیوتین زد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    34 2
    این مسئولین گرام بیمارستان که فقط دنبال کندن جیب مردم هستند باید هزیه درمان نوزاد رو پرداخت می کردند نه این بنده خدا خیلی بعید که حتی عذرخواهی هم کرده باشن چون اصلا تو مرام این عزیزان زحمتکش نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    26 6
    من که میگم باید یک فیلم سینمایی از این داستان واقعی بسازند
  • م ا IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    21 1
    من نه منم نه من منم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    39 0
    کسی با بیمارستان که این فاجعه رو به بار آورده کاری نداشت؟
  • سالار IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    12 0
    مجيد دلبندم اين قضيه تمام شد
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    8 2
    هاااااااااااا خوب بید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    59 1
    من میگم اصلا شبیه خانوادم نیستم نکنه بابام برد پیت و مامانم آنجلینا جولی باشه؟؟
  • 123 IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    50 2
    به نظر من این بچه روشن پوست هم مال اینا نیست. بچه اونیکی خانواده ساکن چابهاره.
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      20 1
      به احتمال 33 درصد
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    45 0
    میبخشید من هر چی دقت کردم نتونستم بخونم که سرنوشت قضایی بیمارستان خاطی چی شد میشه راهنمایی بفرمایید
  • ذاکر A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 133
    وقتی دین در جامعه کم رنگ می شود همین است
    • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      38 3
      میشه خواهش کنم ربطش بگی؟
    • محمد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
      29 2
      اخه چه ربطی داره
  • امید IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    34 0
    یک مقدار حس مسئولیت پذیر ؟ کجاست؟ خانواده ای به این راحتی متلاشی شه؟ وای...
  • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    76 1
    من نمیدونم بعد از 37 سال چرا هنوز یه منطقه باید اینقدر در کمبود امکانات باشه... یکی جواب سوالو بده لطفا
    • دانشجو IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      5 10
      مگه می شه 2000 سال کم کاری شاه های بی عرضه از جمله قجر و پهلوی رو 30 ساله جبران کرد؟
  • علي EU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    30 1
    اون سبزه ها روشن پوست بودن بچه براشون جاي سئوال نبود
  • بی نام US ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    41 2
    این وسط مسئولین بیمارستان و زایشگاه هم هیچی دیگه عجب
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    11 44
    مگه این سیستانیه خودشون پوست تیره ندارند خیلی با آفریقایی ها فرقی ندارند من توسربازی باچند تاازاين هموطنان هم اتاق بودیم خداييش تو شب از سیاهی قابل تشخیص نبودند
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    13 1
    خسته نباشی
  • hoka A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    33 0
    اگر بجه سیاه پوست نبود، این موضوع هیچ وقت فاش نمی شد.
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    23 0
    مملکت گل و بلبل
  • . IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    11 3
    من هم موقع تولدم خیلی سیاه بودم و موهای بلندی هم داشتم ولی بعدا پوستم سبزه شد
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    25 2
    با این همه امکانات هنوز در ایران شهدای عزیزمان را گمنام دفن می کنند و اقدام به شناسایی خانواده های آنها با آزمایش ژنتیک نمی کنند از چند نفر روستایی چه انتظاری دارید؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    27 0
    دوستان بیمارستان کلا قصر در رفتن دیگه نوبره تو امریکا بود میلیون دلاری جریمه میشدن دور همیم کلا لجم واقعا نیاز بدبخت باید جریمه بده
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    2 0
    حالا اون بچه که سبزه بوده واقعا به دست پدر مادر واقعیش رسیده چون تو خبر گفتید پدر مادرش سیاه پوست بودن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    12 0
    هم بچه شو عوض کردند همه جریمه ش کردند الان این مسولین بیمارستان باید از نیاز خسارت بگیرن که چرا افشاگری کرده
  • ناشناس A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    8 0
    به صرف رنگ پوست نمی شود قضاوت کرد و اگر دوطرف صاحب اولاد، از جهت بنیه مالی ضعیف باشند شخص ثالثی هزینه آزمایش زنتیک را تقبل می کرد مثلا دولت. با این ترتیب دوخانواده باید مادامالعمر از هر جهت در شک و تردید باقی بمانند. مگر اینکه آزمایش ژنتیک جواب ندارد بدهد
  • امید A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    23 0
    چرا خانواده سیاهپوست که بچه سفیدپوست رابخانه برده بودند عکس العملی نشان نمیدادند؟ووقتی هم که حقیقت معلوم شد چراحاضرنبودند بجای بچه غریبه بچه خودشانرا داشته باشند؟
  • مهتاب IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    12 0
    بی خیال بابا..... به قول دوستمون اگه رنگ پوستشون تابلو نبود هیشکی نمی فهمید حالا در نظر بگیرید در طول سال چقدر از این اتفاقات افتاده که رنگ پوست بچه ها قابل تشخیص نبوده و کسی چیزی نفهمیده و آبم از آب تکون نخورده بچه ها بزرگ شدن و هیچوقتم متوجه نشدن
  • ناشناس A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    1 0
    چطوره اینا هم بیان ماه عسل ؟ بلاخره ماجراشون جالب بوده دیگه