ایسنا نوشت:

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از مناسب بودن تولید و ذخایر انواع میوه‌ برای شب عید خبر داد و گفت: هیچ نگرانی برای تامین تقاضای بازار در ایام پیش رو وجود ندارد.

ابوالقاسم حسن‌پور گفت: در حال حاضر حدود چهار میلیون تن انواع مرکبات در کشور تولید شده که بیش از یک میلیون و 950 هزار تن آن به پرتقال اختصاص دارد و از این جهت هیچ کمبودی برای شب عید نداریم.

او با بیان اینکه میزان ذخایر میوه‌های مورد نیاز برای شب عید در حیطه اختیارات سازمان مرکزی تعاون روستایی است، گفت: میزان تولید انار حدود یک میلیون تن بوده و برای شب عید نیز این میوه موجود است.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سالانه حدود 650 هزار تن نارنگی، 200 هزار تن کیوی، حدود یک میلیون تن انار در کشور تولید می شود؛ بنابراین برای ذخیره سازی و تامین انواع میوه های مصرفی شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد و به واردات نیز نیازی نداریم.

حسن‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر علت و چگونگی واردات نارنگی پاکستانی به کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای واردات هیچ میوه‌ای به غیر از موز مجوز صادر نکرده است؛ بنابراین نارنگی پاکستانی جزو میوه‌های قاچاق محسوب می‌شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =