13 نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر و تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود 230 میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شده است.

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نوشت:براساس گزارش دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان، در سال 1368 به دستور دولت، 1100 هکتار از اراضی به نام تربیت بدنی استان اصفهان به نمایندگی دولت ثبت شد. این زمین ها 2500 معارض، مالک و کشاورز داشت. حدود 300 میلیارد ریال از حساب اعتبارات عمرانی و جاری توسط دادگاه ها به نفع معارضین برداشت شده و تحویل داده شد و بخش عظیمی از این اراضی، توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب ساخته شد و یا تحت کشت، خرید و فروش قرار گرفت. حدود 1600 پلاک زمین یا کاربر مسکونی توسط دولت به عنوان جایگزین این زمین ها در شهرهای بهارستان، خورزوق، شاهین شهر و دولت آباد به معارضین اهدا شد، اما اراضی به اداره کل ورزش و جوانان اصفهان عودت داده نشد.

 

در این راستا 13 نفر از افراد موثر در زمین خواری به اتهام فروش مالی غیر، تصرف عدوانی، شناسایی، دستگیر و راهی زندان شدند و حدود 230 میلیارد ریال از اموال آنها توقیف شد. متهمان بازداشت شده پس از انجام تحقیقات اولیه هم اکنون با وثیقه های میلیاردی فعلا آزاد هستند و مراحل نهایی تحقیق و صدور کیفر خواست در حال انجام است.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین نسب EU ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    1 2
    نفهمیدم سال۶۸ مبلغ ۳۰۰ملیارد از بابت ان زمینها به مالکان پرداخت شده و۲۵ سال بعد زمین خواران فقط ۲۳۰ملیارد جریمه شدند.خدا وکیلی یکی منو روشن کنه در این بین چه کسی نفع کرده.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
      2 0
      خبر رو با دقت بخون
    • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
      0 0
      اراضی عودت شده مبلغ فوق جریمه شده به آن مبلغ فروخته نشده.