پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا 13فروردین در حالی به کار خود پایان داد که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران با ۳۰۰ عنوان کتاب درحوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور داشت.

به گزارش خبرآنلاین، در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه فعالیت‌های متعددی در غرفه 32متری ایران انجام شد که از جمله آنها می‌توان به معرفی بیش از 120 تصویرگر ایرانی در قالب کتاب و لوح فشرده، معرفی بیش از دویست عنوان کتاب کودک در قالب کاتالوگ به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درقالب کاتالوگ و لوح فشرده و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد.

ادبیات کودک در عرصه جهانی

همچنین نشست ظرفیت ادبیات کودک ایران در عرصه جهان عصر روز سه شنبه۱۱فروردین در محل کافه نویسندگان نمایشگاه بولونیا برگزارشد.

در این نشست خانم حائری یزدی، مدیر آژانس ادبی کیا از ایران، دکترقادری، کارشناس ادبیات کودک از ایتالیا، پروفسور سیلویو، پسیتومو از دپارتمان زبان فارسی دانشگاه بلونیا، خانم جین دالاگارد ناشر دانمارکی آثار ایرانی به ایراد سخن پرداختند و ظرفیت‌های ادبیات کودک ایران در عرصه جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در برنامه دیگری روز نشر ایران عصر روز چهارشنبه ۱۲ فروردین ماه درغرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درنمایشگاه کتاب بولونیا برگزارشد. در این برنامه ناشران خارجی وناشران و تصویرگران ایرانی حاضر در نمایشگاه حضورداشتند. در این مراسم اطلاعات نشرایران، کاتالوگ‌های معرفی تصویرگران و خلاصه‌ای از کتاب‌های شاخص ایران در اختیار ناشران خارجی قرار گرفت.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه نشستی میان رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار شد.

دعوت رسمی از رئیس نمایشگاه بولونیا

در این نشست که نماینده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در آن حضور داشت، به صورت رسمی طی دعوت نامه‌ای که به امضای شهرام نیا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسیده بود از خانم روبرتا کیننی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دعوت به عمل آمد. وی دراین نشست گفت: برای من یک افتخار بزرگ است که در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابم و تمام تلاش خود را می کنم تا در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشم.

همچنین در این نشست پورمرجان گزارشی از سفر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا و تاکید دو وزیر برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد. هم چنین بحث مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه بولونیا بار دیگر مطرح شد تا برای سال های ۲۰۱۷تا ۲۰۱۹ مورد بررسی قرارگیرد.

درحاشیه نمایشگاه کتاب بولونیا دیداری نیز از سوی هیئت ایرانی با نماینده وزارت فرهنگ رومانی صورت گرفت و طرفین بر تبادل غرفه رایگان موافقت کردند.

پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان بلونیا روز پنج شنبه ۱۳ فروردین ماه به کار خود پایان داد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =