2 درصد کاهش نرخ سود مورد نظر بازار سرمایه نبود/مهمترین مساله رعایت و انضباط اجرای نرخ است

ایرنا نوشت:

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مصوبه شب گذشته شورای پول و اعتبار برای کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی، گفت: انتظار بازار سرمایه از کاهش نرخ سود بانکی تعیین نرخی پایین تر از 20 درصد بود.

محمد فطانت فرد درخصوص تاثیر کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه کشور، افزود: نرخ بازده بدون ریسک پایه برای تصمیم گیری خرید سهام و ورود پول در بازار سرمایه نقش اساسی دارد.
وی با بیان آنکه، نرخ سود سپرده های بانکی چه 20 درصد باشد و چه از این رقم بالاتر و یا پایین تر باشد ، مهمترین مساله رعایت و انضباط اجرای نرخ است، تصریح کرد: در گذشته نیز نرخ دیگری اعلام شد بود که موسسات مجاز و یا غیرمجاز آن را به درستی رعایت نمی کردند.
وی با تاکید بر اهمیت کنترل و نظارت اجرای دقیق نرخ سود بانکی، گفت: نرخ سود سپرده 20 درصدی و نرخ های تعیین شده برای سود تسهیلات باید به دقت رعایت شوند تا اثرات خود را بر اقتصاد کشور بگذارد.
فطانت افزود: سهامداران برای خرید سهام بازارهای رقیب را مقایسه و فرصت سرمایه گذاری را بررسی می کنند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر بخواهیم تامین مالی بلندمدت بنگاه های اقتصادی را از بازار اولیه انجام دهیم، نرخ سود سپرده 20 درصدی برای دستیابی به این هدف مناسب نیست و این رقم باید کاهش یابد.
وی با بیان آنکه نظر شورای پول و اعتبار نیز کاهش نرخ سود به صورت مرحله ای و پلکانی است، اظهار امیدواری کرد: گام دوم و ضرب العجل برای کاهش نرخ سود بانکی تعیین شود و این نرخ متناسب با کاهش نرخ تورم باشد.
فطانت گفت: تعیین نرخ سود بانکی در حوزه اختیارات شورای پول و اعتبار است و این شورا تعیین کننده نرخ سود می باشد.
وی با بیان اینکه، در سال گذشته نقدینگی گریزی از سمت بازار سرمایه به سمت بازار پول داشته ایم، اظهار داشت: این امر ناشی از نرخ شکنی دربازار پول بود و از طرفی نیز معتقدیم صنایع در بخش واقعی اقتصاد قادر به دریافت تسهیلات کلان نیستند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بانک ها نرخ های تعیین شده را رعایت کنند.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    1 10
    باید صبر کنی وگرنه بازار پول بهم می ریزه. قدم به قدم. انشاالله نرخ سود در سالهای آینده باز هم کاهش خواهد یافت.