ایسنا نوشت:

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد من بر این است که انتخابات مجلس دهم اولین محل آزمون شعارهای جدید در مقابله با پول‌های کثیف است؛ چرا که ما در حوزه‌های مربوط به انتخابات مختلف خرج شدن پول‌هایی را می‌بینیم که هیچ گونه ارزیابی در مورد آن‌ها انجام نمی‌شود.

 

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرهیز از جناحی کردن، انتخاباتی کردن و احساسی شدن موضوع پول‌های کثیف را یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشت که به چنین موضوعی نگاه غیرملی وجود نداشته باشد؛ چرا که این نگاه به توسعه و سیاست در ایران همواره ضربه زده است.

 

وی افزود: شروع شکل گیری پول های کثیف از زمانی بود که عده‌ای مجوزها و قوانین مربوط به توسعه کشور را به صورت رانتی تعطیل کردند و در اختیار منافع خاص خود قرار دادند. با این روند قسمتی از توسعه کشور تعطیل و مخصوصا بخش های مربوط به سلامت اقتصادی کشور دور زده می‌شود تا افراد خاصی به منافع‌شان برسند. ضمن اینکه باید به این نکته توجه کرد که این افراد در گام دوم در حوزه سیاست برای خودشان حامیانی را جمع آوری می‌کنند و این حامیان کسانی هستند که سیاست را با پول‌های کثیف آلوده می‌کنند و در اینجاست که موضوع پول‌های کثیف خطرناک می‌شود.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ با چنین روندی این عده در حوزه‌های اقتصادی و در زمانی مثل انتخابات از نشریات و رسانه‌های خاص استفاده می‌کنند و آن را در خدمت انتخاب افراد و جناح‌ها و همچنین تخریب آن‌ها قرار می‌دهند.

 

فلاحت پیشه اظهار کرد: به جای اینکه با موضوع پول‌های کثیف که از سوی وزیر کشور برای اولین بار مطرح شده و ایشان شواهد و قراینی را برای آن مدنظر قرار داده‌اند برخورد شود باید از چنین رویکردی استقبال کرد ، مقابله با این موضوع با لحاظ کردن ملاحظات ذکر شده می‌تواند تبدیل به سیاستی کلان شود.

 

وی با بیان اینکه موضوع پول‌های کثیف موضوعی جدی است و باید در سطح جلسات سران سه قوه پیگیری شود ادامه داد: یکی از دستورات نشست‌های مشترک جلسات سه قوه مبارزه با فساد است، بنابراین هریک از قوا باید خلاءهای قانونی ، نظارتی و اجرایی را در این راستا پر کنند تا ما بیش از این شاهد ورود پول های کثیف در اقتصاد و توسعه کشور نباشیم.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع پول های کثیف نباید فقط در سطح شعار مورد توجه قرار بگیرد تاکید کرد: در گذشته نیز در موضوعات مربوط به سلامت اقتصادی و سیاسی شعار داده شد، اما نتیجه عملی نداشت و هم اکنون کار به جایی رسیده است که موضوع پول‌های کثیف مطرح می‌شود.

 

فلاحت پیشه برخورد عملی و غیر سلیقه‌ای و جناحی با موضوع پول‌های کثیف را یک ضرورت دانست و گفت: باید اگر در جایی خلاء قانونی وجود دارد قانون نوشته شود و اگر در جایی نیاز به برخورد قضایی دیده می شود به چنین برخوردی روی آوریم.

 

وی قاچاق کالاهای مختلف به داخل کشور همچون مواد مخدر را در این راستا مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این بین قاچاقچیان یقه سفید هم به قاچاق کالاهای مختلف می پردازند . این دسته کسانی هستند که از شان سیاسی و اقتصادی در کشور برخوردارند و مجوزهای قاچاق را نیز دارند و کالاهایی را وارد مملکت می‌کنند که از رانت اطلاعاتی و انحصاری برخوردار است و به جای اینکه واردات کالاهای آنها به توسعه کشور کمک کند ضرررسان توسعه کشور است و فضای کسب و کار را نابود می کند و سود آن به جیب تعداد کمی از افراد وارد می‌شود.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =