علیرضا فغانی شانس بالایی داشت تا عنوان بهترین داور سال آسیا را از آن خودش کند،اما این جایزه از فهرست جوایر کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اسم این اتفاق را بدون شک می توان گذاشت بدشانسی.علیرضا فغانی که تنها داور ایرانی در لیست "الیت" است در حالی که شانس این را داشت تا عنوان بهترین داور سال آسیا را از آن خودش کند اما امسال این جایزه از فهرست کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شده است!

فغانی که فینال جام ملت های آسیا را سوت زد امید زیادی داشت که امسال جایزه بهترین داور سال آسیا را از آن خودش کند اما با تغییر در سیستم جوایزها قرار است از امسال از داوران پیشکسوت تقدیر شود که احتمالا جایزه آن به کامی کاوای ژاپنی خواهد رسید.

در کل،وضعیت داوران ایران که بتوانند در لیست "الیت"قرار بگیرند و شانس بالایی برای قضاوت های مهم داشته باشند چندان خوب نیست.همین هفته فغانی در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می کند و محسن ترکی هم به مسابقات ای اف سی کاپ اعزام شده است.داورهای جوانی هم که به آسیا معرفی کرده ایم نتوانسته اند به فهرست "الیت"راه پیدا کنند.

این در حالی است که قطر و عربستان داورهای زیر سی سال زیادی دارند و شرقی ها هم 5 داور زیر سی سال دارند که با توجه به سن پایین شان شانس بالایی برای قضاوت در جام جهانی دارند.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =