۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

حرکت اخیرشهرداری تهران با عنوان "نگارخانه ای به وسعت یک شهر"، کاری ارزشمند وخلاقانه است. نصب تابلوهای هنری بر روی بیلبوردها، بجای تابلوهای تبلیغاتی، حس خوبی را به شهروندان منتقل می کند.

 

حرکت اخیرشهرداری تهران با عنوان "نگارخانه ای به وسعت یک شهر"، کاری ارزشمند وخلاقانه است. نصب تابلوهای هنری بر روی بیلبوردها، بجای تابلوهای تبلیغاتی، حس خوبی را به شهروندان منتقل می کند. گرچه این حرکت برای ده روز اتفاق می افتد، اما شهروندان برای مدتی از تبلیغات سوداگرانه دورمی شوند وبا دیدن نقاشی های هنری، کمی آرامش و لطافت طبع ذخیره می کنند. دردنیای پرهیاهو وپرشتاب فناوری امروز، همانطورکه تجربه یک روز بدون ماشین، یک روز بدون سیگار و دهها تجربه نمادین دیگر انسان را بیشتر به پاکیزگی، سکوت وآرامش متوجه می کند؛ تجربه چندروز" بدون تبلیغات"، لحظه های خوبی را برای شهروندان جامعه شلوغ، بوجود می آورد. شاید یک روز بدون تبلیغات ، چه دربیلبوردها، چه درروزنامه ها و چه دررسانه ملی احساس آرامش بیشتری را به ما هدیه دهد.

تبلیغات به عنوان یک روش ارتباطی را نمی توان نادیده گرفت، اما به هرصورت نوعی انفعال رادر مخاطب بوجود می آورد؛ انفعالی که شایسته انسان فعال، پویا ودارای خرد نیست. به همین دلیل است که انسانهای اهل تامل  تحت تاثیر تبلیغات قررارنمی گیرند، یا لااقل به راحتی منفعل نمی شوند.

درهرصورت از موضوع دورنمانیم. حرکت هنری شهرداری تهران علاوه برآنکه نوعی آرامش روانی را درشهروندان بوجود می آورد، ذائقه هنری آنهارا ارتقا می دهد. خوب است  اینگونه کارها تداوم یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =