ایسنا نوشت:

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به مشکلات بحث تملک زمین در استان کرمانشاه جهت نصب سایت‌های BTS گفت: هر قدر تعداد این سایت‌ها کم باشد گوشی‌های تلفن‌همراه جهت برقراری ارتباط مجبور به تولید سیگنال قویترند و این مساله ضرر بیشتری برای مردم به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، ناصر یوسف‌پور در نشست فعالان حوزه ICT استان کرمانشاه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه شرکت ارتباطات در استان کرمانشاه تمامی 32 شهر و نیز 2100 روستای استان را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: در حال حاضر 96 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه همراه اول هستند.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 660 هزار مشترک همراه اول در سطح استان کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد 335 هزار مشترک دائم و یک میلیون و 327 هزار مشترک اعتباری هستند.

یوسف‌پور ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را 83 درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 435 سایت BTS در سطح استان فعال است.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در سال 1392 تنها 9 سایت BTS در استان راه اندازی شد، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته توانستیم 70 سایت جدید را در استان احداث کرده و 200 سایت که حدود نیمی از سایت‌های استان را شامل می‌شود را بازسازی کنیم.

وی سرمایه گذاری صورت گرفته در زمینه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و نصب سایت‌های جدید در استان کرمانشاه را در سال گذشته 56 میلیارد تومان اعلام کرد.

یوسف‌پور با اشاره به راه‌اندازی نسل سوم تلفن همراه درشهرهای کرمانشاه و سرپل‌ذهاب، ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوان نسل سوم تلفن همراه ر ا در شهرستانهای اسلام‌آبادغرب، کنگاور و جوانرود نیز راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 میلیارد و 400 میلیون تومان برای راه‌اندازی نسل سوم و چهارم در استان هزینه شده، ابراز امیدواری کرد: امسال اعتبارات استان در این زمینه افزایش یابد.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بزرگترین مشکل استان در بحث اجرای طرح‌های مخابراتی را بحث تملک زمین عنوان کرد و افزود: از یک سال و نیم گذشته تاکنون تمامی تجهیزات خریداری و به استان فرستاده شده، اما به دلیل عدم‌موفقیت در بحث تملک تاکنون این تجهیزات نصب نشده است.

یوسف‌پور از مسوولان استان خواست تا در بحث تملک به منظور نصب BTS های جدید همکاری کنند تا بتوان تعداد BTS های استان را افزایش داد.

یوسف‌پور درباره بحث رومینگ نیز اظهار کرد: در حال حاضر 6523 مشترک رایتل و نیز 8736 مشترک ایرانسل از خدمات همراه اول در بحث رومینگ استفاده می‌کنند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =