بازار طلا و ارز امروز در جهت بازار بورس حرکت کردند؛ به‌طوری که ریزش قیمت‌ها را در بازارهای سکه، طلا، ارز و بورس شاهد بودیم.

در حالی که کاهش قیمت طلا و ارز برای متقاضیان خرید این کالاها خبری خوشایند است، اما در مقابل، ریزش شاخص بورس فعالان بازار سرمایه را نگران می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز در عین حال که قیمت سکه، طلا و ارز کاهش پیدا کرد، اما در کنار آن در بازاری دیگر، شاخص‌کل بورس روند نزولی داشت و از کانال 63 هزار واحد به کانال 62 هزار واحد سقوط کرد.

کاهش شاخص کل بورس هم‌اکنون اسباب نگرانی سهامداران را فراهم کرده است؛ چراکه شاخص کل بورس در حالی که 16 فروردین‌ماه وارد کانال 70 هزار واحد شده بود، اما روند صعودی آن بیشتر از 6 روز دوام نیاورد و از 23 فروردین‌ماه شاهد سقوط شاخص‌کل بورس بودیم. به عبارتی، در طول یک‌ماه گذشته تقریبا 8 هزار واحد شاخص کل بورس کاهش پیدا کرده؛ به طوری که امروز، یک‌شنبه، شاخص‌کل بورس در رقم 62 هزار و 887 واحد ایستاده است.

در کنار بازار سرمایه، قیمت انواع ارزها نیز در این مدت در بازار ارز دست‌خوش تغییراتی بوده است؛ به طوری که قیمت دلار در طول یک ماه گذشته حدود 15 تومان کاهش پیدا است. در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته 3309 تومان، هر یورو 3740 تومان، پوند 5129 تومان، درهم امارات 907 تومان و لیر ترکیه نیز 1248 تومان است.

از سوی دیگر، در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بوده‌ایم. امروز نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 2 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، 938 هزار تومان قیمت پیدا کرد. قیمت نیم‌سکه نیز 5 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کرد و هم‌اکنون در بازار با قیمت 481 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت ربع سکه در بازار 268 هزار و 500 تومان و سکه یک‌گرمی 182 هزار تومان است.

در همین حال، هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 231 تومانی قیمت نسبت به دیروز، امروز با قیمت 95 هزار و 828 تومان توسط طلافروشان فروخته می‌شد.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    4 1
    پرسش : با ریزش بورس ، طلا ، دلار و سود بانکی ، فقط کدوم بازار باقی می مونه تا مردم پولشونو ببرن اونجا ؟ پاسخ : ملک ... . کلا تو ایران 4 تا بازار سرمایه گذاری وجود داره : 1 سپرده های بانکی و اوراق سرمایه گذاری دولتی 2 طلا و سکه و ارز 3 بورس 4 املاک و مستغلات . الان هر سه تای اولی ریزشی شده ، پس می مونه املاک که اتفاقا 2 ساله که تو رکوده و امسال ، سال سوم رکودشه ، پس بنا بر قاعده ی فریدمن و چرخه ی 4 ساله ی رکود و رونق املاک در ایران ، حالا شاید قیمت آپارتمان اونم بخاطر عرضه ی زیاد ، تو سالای گذشته ، زیاد رشدی نکنه ولی حتما قیمت زمین و املاک تجاری بالا خواهد رفت.
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    7 1
    15تا تک تومن ریزش می دونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام NL ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    6 0
    یا شما هیچی از قیمتها نمیدونید یا معنی کلمه ریزش رو نمیدونید, کم کم سعی کنید دایره لغاتتون رو بیشتر کنید, میشه بگید دلار همچنان بالاست یا اینکه با وجود توافق دلار ثابت مانده, ریزش ربطی به دلار 3300 تومنی نداره, هروقت شد 3100 تومن باز میشه باور داشت به کلمه ریزش