مهر نوشت:

فرماندار تهران گفت: انتقال کارخانه روغن نباتی قو شاید حدود پنج سال طول بکشد، اما فعلا باید از آلودگی آن جلوگیری کرد.

نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی شهر تهران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و ریاست فرماندار پایتخت ساعت ۸ صبح دوشنبه در ساختمان خیابان میرعماد تشکیل شد.

در این جلسه عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: سال گذشته، سال خوبی بود و ما توانستیم بدون بودجه نفت، تهران را اداره کنیم. البته اعتبارات سال گذشته تا تیرماه قابل دریافت است و تمامی دستگاه‌ها باید بودجه‌های خود را مطالبه کنند. اولویت سال ۹۴ هم پروژه‌های نیمه تمام است که دستگاه‌های اجرایی تهران، اولویت‌های پروژه‌های خود را اعلام کنند.

وی افزود: اعتبارات سال ۹۴ به میزان سال گذشته بوده و ادارات برق، پست و انتقال خون نیاز به توجه بیشتری دارند که امیدواریم با دریافت چند میلیارد تومان اضافه، این مشکلات را برطرف کنیم.

فرماندار تهران در مورد توقف خروج کارخانه روغن نباتی قو و عدم همکاری با مدیریت شهری برای انتقال این کارخانه، گفت: نمی‌توانیم یک شبه کارخانه‌ای با ۳۰ سال قدمت و صدها کارگر را تعطیل کنیم. فعلا باید با برخی اقدامات مانند استفاده از فیلتر و اقدامات فنی، جلوی آلودگی را بگیریم و بعد در واگذاری زمین مناسب، همکاری کنیم که به نظر من این انتقال شاید پنج سال طول بکشد.

وی همچنین در مورد مکان جدید گورستان تهران نیز گفت: هنوز مکان جدید را تعیین نکرده‌ایم.

کاهش زاد و ولد در تهران

فرماندار تهران بااعلام کاهش 6 درصدی زاد و ولد در شهر تهران در سال گذشته، اظهار کرد: باید درخصوص افزایش جمعیت باید برنامه‌ریزی کنیم و همه دستگاه‌های ذیربط نیز در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند چراکه این خطر یک خطر جدی است.

عیسی فرهادی  گفت: 5 درصد خانوارهای تهرانی یا بچه ندارند یا تنها یک فرزند دارند.

وی ادامه داد: در 10 سال آینده با رویکرد فعلی با کاهش فزآینده جمعیت مواجه می‌شویم به طوری که ظرف 9 سال آینده مرگ و میر و زاد و ولد تقریبا برابر می‌شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =