چند میلیون ایرانی گوشی هوشمند دارند؟چند میلیون ایرانی مشترک اینترنت هستند؟پاسخ از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر بیش از27 میلیون و 500 هزار نفر از گوشیهای هوشمند استفاده می کنند و طی دو سال گذشته تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت خانگی از 3.3 میلیون به حدود 9 میلیون نفر رسیده که به همین تعداد هم مشترک اینترنت همراه وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمود واعظی در این مراسم با تبریک روز جهانی ارتباطات به خانواده بزرگ ارتباطات کشور گفت: بهره گیری صحیح از فناوری در دنیای امروز مساوی است با ایجاد قدرت و ثروت در کشورها و همه حوزه های به نوعی تاثیر پذیر و تاثیر گذار بر این هستند.
وی با اشاره به تحولات ICT در دنیا افزود: ICT در همه بخشها توانمند ساز است. امروز اگر بخواهیم کار درست و با سرعت انجام دهیم بدون پشتوانه ICT امکانپذیر نیست.
وی معاون اول رئیس جمهور را حامی بخش فاوا در دولت عنوان کرد و گفت: با تلاش ایشان پس از 6 سال وقفه جلسات منظم شورای عالی IT برگزار شد و دستاوردهای خوبی هم برای کشور به ارمغان داشت.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته رئیس جمهور از بخش ICT کشور خواسته هایی داشت که با کمک دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها تلاش شد بخشی از زیرساختهای مد نظر فراهم شود.
وی با ابراز تاسف از عدم سرمایه گذاری در این بخش در گذشته گفت: باید در زمان کوتاه جبران عقب ماندگی ها را کنیم و از این رو تا پایان سال 1393 در بیش از 200 شهر نسل 3 و 70 شهر نیز نسل 4 تلفن همراه برقرار شد.
وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم 3 میلیون و 300 هزار مشترک اینترنت داشتیم که اکنون به 9 میلیون افزایش یافته است و معادل همین مقدار نیز از اینترنت موبایل بهره می برند.
وی با اشاره به این که شبکه انتقال کشور محدود بود و در یک سال گذشته سه برابر شده است افزود: پهنای باند داخل نیز 4 برابر افزایش یافته است.
وزیر ارتباطات با بیان این که در سال 93 پست پس از سالها به سود دهی رسید، گفت: جهت دهی ما خدمت رسانی پست و پست بانک به مناطق محروم، مرزی و روستایی کشور است.
دکتر واعظی در ادامه با تقدیر از زحمات دولت و مجلس خاطر نشان کرد: با تصویب این قانون زیرساختها به گونه ای فراهم شد که امکانات مورد نیاز بخش خصوصی فراهم شود.
وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاش سازمان فضایی و پژوهشگاه هوا فضا اظهار داشت: این بخش با پرتاب ماهواره فجر نشان داد که برای بخش فضایی اهمیت زیادی قائل است.
وی اولویتهای سال جاری را بحث دولت الکترونیک، توسعه کسب و کار، اشتغال دانش پایه و دسترسی آزاد به اطلاعات عنوان کرد و گفت: در زمینه دولت الکترونیک با هدف بهبود خدمات و چابک سازی دولت، شفافیت و کاهش زمان و هزینه خدمات تا کنون 14 خوشه و 31 کار گروه ایجاد و در آئین نامه شورای عالی فناوری اطلاعات مصوب و ابلاغ شده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش تلفن همراه نسل 3 و 4 گفت: در سال جاری بخش قابل توجهی از کشور تحت پوشش نسل 3 و 4 قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم بجای دولت الکترونیک از دولت همراه یاد کنیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت دنبال تصدی گری نیست و تنها در زیرساختهایی که یا برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و یا از نظر حاکمیتی باید در اختیار دولت باشد حضور خواهد یافت، گفت: امیدواریم بازار 20 هزار میلیارد تومانی فعلی ICT کشور به 60 هزار میلیارد تومان گسترش یابد.
وزیر ارتباطات با اعلام این که بنای دولت بر این است که فرقی بین بخش خصوصی، دانشگاهی و دولتی قایل نشود، اظهار داشت: معتقدیم با همکاری تمام بخش ها به اهداف دست می یابیم.
دکتر واعظی با تاکید بر حمایت از شرکتهای دانش بنیان افزود: جهت حمایت از تولید و پژوهش داخلی در سال گذشته 90 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده اختصاص داده شد که بخش قابل توجهی از آن هزینه شد و در سال جاری نیز 120 میلیارد تومان به این بخش کمک می شود.
وزیر ارتباطات از عزم جدی در ایجاد اشتغال دانش پایه در کشور خبر داد و گفت: سال جدید با صدور 7 تا 8 پروانه جدید به ایجاد حدود 100 هزار شغل کمک می شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =