در روزهای آینده رستوران مجتمع «آرمان» با فاصله‌ای اندک از حرم امام رضا (ع)، در شهر مشهد افتتاح خواهد شد. این رستوران که داخل یک مجموعه عظیم تجاری، اقامتی، مسکونی واقع شده ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد.

در قلب اين مجتمع، مجسمه «پير خرد» با ارتفاعي بيش از ٢٠ متر قرار گرفته كه نمادي از حكماي خطه خراسان است و دستار و لباسش، برگرفته از پوشش خراسان قديم. مجسمه پير خرد، يادآور مفهوم «انسان كامل» است و در كف يكي از دست‌هايش شمعي قرار گرفته كه نشان نور هدايت است. بازديدكنندگان از طريق پلكاني روي دست راست مجسمه سوار مي شوند و اين سازه عظيم سنگي، آرام‌آرام شروع به حركت مي‌كند و آن‌ها را از طريق دريچه‌اي بزرگ به داخل مجسمه مي‌برد.

در داخل مجسمه، بازديدكنندگان از طريق دالاني به سوي يك گالري رهنمون مي‌شوند كه با آثار فرهنگي تزئين شده و نمايشگاهي خاطره‌انگيز را ايجاد كرده است. پس از عبور از آن فضاست كه افراد وارد رستوران مي‌شوند و از زيبايي‌ها و جذابيت‌هايش لذت مي‌برند. 

بازديدكنندگان مي‌توانند پس از صرف غذا به همراه خانواده به «عكاسخانه» مجتمع آرمان بروند. در عكاسخانه آرمان معماري سبك‌هاي مختلف زندگي سنتي در شهرهاي ايران بازسازي شده است و اين امكان را فراهم آورده تا در كنار خانه‌هايي با معماري قديم يزد، كاشان، مشهد، اصفهان و ... عكس بگيرند و خاطره بسازند.

مجتمع آرمان روز دهم خردادماه در خيابان نواب شهر مشهد افتتاح خواهد شد. 

۴۵۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420332