فرامرز اکبری گفت: اصلی ترین دلیل تعطیل بودن بازارچه مرزی سومار عدم استقرار کامل سیستم اداری طرف عراقی است.

به گزارش خبرآنلاین، فرامرز اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهارکرد:  از سوی ما تمام کارها انجام شده و تمامی زیرساخت ها، امکانات و سیستم اداری ایران در این بازارچه مرزی ایجاد و مستقر شده است.

فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: طرف عراقی برای راه اندازی این بازارچه مرزی امروز و فردا می کند و در آخرین تماسی که با مسئولین عراقی در این رابطه داشتم گفتند که تنها استقرار بانک باقی مانده که این مهم نیز به زودی انجام خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: طرف عراقی مجوز تردد مسافر و کالا از این مرز را گرفته است، اما ما در حال حاضر تنها مجوز تردد کالا را داریم که درصددیم تا بتوانیم مجوز تردد مسافر را هم از این مرز بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر معاون اول رییس جمهور به استان که چند ماه پیش صورت گرفت دستور انجام مقدمات رسمی شدن این بازارچه مرزی توسط دکتر جهانگیری صادر شد که به محض برقراری تردد کامیونها از این مرز به سراغ فراهم کردن تردد مسافر نیز خواهیم رفت.

فرماندار شهرستان گیلانغرب اظهارکرد: تلاش خواهیم کرد که در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بحث رسمی شدن مرز سومار را به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات مردم این منطقه مطرح کنیم که بسیار امیدواریم در آن سفر به تصویب هیات دولت نیز برسد.

وی افزود: انتظار می رود که به محض استقرار بانک عراقی در این مرز، کار تردد کالا از آن آغاز شود.

بازارچه مرزی سومار روز 16 فروردین ماه سالجاری با حضور مسئولین ایرانی و عراقی رسما افتتاح شد، اما تاکنون تردد خاصی از آن صورت نگرفته و این بازارچه عملا تعطیل بوده است.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =