آیت الله نوری همدانی گفت: امروز انتظار ظهور در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود و عنایت خاصی به این موضوع داشته باشیم و برا احیاء این فرهنگ ناب تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، به نقل از خبرگزاری «حوزه» آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار طلاب و فضلای همدانی مقیم حوزه علمیه قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزارشد، نیمه شعبان و روز غدیر را از روزهای بسیار با عظمت در اسلام دانست و بر تبدیل شدن موضوع مهدویت به یک فرهنگ در جامعه تأکید کرد.
وی افزود: حضرت مهدی(عج) برکات زیای دارند یکی از آن برکات فیوضاتی است که از ناحیه حضرت به مردم می رسد. بر قراری نظام جمهوری اسلامی به برکت وجود مقدس آن حضرت است.
این مرجع تقلید ابراز داشت: دومین ویژگی آن حضرت عساره جهان خلقت انبیاء و معصومین(ع) بودن است و این ویژگی باعث منشاء برکات زیادی برای جهان و جامعه شده است.
وی اظهار داشت: امروز امام خمینی(ره) هم یکی از آن برکات جامعه است، زیرا با حرکت عظیم خود توانستند انقلاب را به جهان صادر کنند که نظیر آن را کمتر می توان پیدا کرد. امام(ره) کسی بود که در همین حجره ها و فیضیه به رشد و بالندگی علمی واخلاقی رسیده بود.
آیت الله نوری همدانی در توصیه به طلاب خاطر نشان ساخت: طلبگی و سربازی آن حضرت افتخار و نعمت بزرگی است باید قدر این نعمت را دانست و شکرگذار بود.
وی گفت: انتظار فرج هم یکی دیگر از ویژگیها است که بسیار ارزشمند است و ثواب عظیمی برای منتظران واقعی درنظرگرفته شده است.
این مرجع تقلید افزود: امروز این انتظار ظهوردر جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود و باید عنایت خاصی به این موضوع داشته باشیم و برا احیاء این فرهنگ ناب تلاش کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =