امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مذاکرات، مذاکره با اشرار است، گفت: از این رو مذاکره کنندگان را دعا می کنیم و اگر تعرضی از کشورهای خارجی سر بزند سپاه مقتدر و ارتش آماده، پاسخگوی تعرضات خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت، در ابتدای سخنان، خود و نمازگزاران را به تقوا توصیه کرد و گفت: تقوا دژ مستحکم خداوند است و شرکت در نماز جمعه، توفیق الهی است که شامل حال همه ما شده است.

خطیب موقت جمعه رشت با اشاره به سالروز ولادت امام زمان(عج) پیرامون بشارت های قرآن و روایات اهل بیت درباره ظهور منجی گفت: خداوند منتظر انسانها است تازمینه ظهور را فراهم کنند و با پاک کردن دلها، جامعه را برای ظهور منجی آماده کرده و با ایجاد مدینه فاضله، لیاقت خود برای پذیرایی از امام زمان(عج) را نشان دهند.

وی با روایت حدیثی از امام صادق(ع) درباره آمادگی برای ظهور افزود: عظمت دولت شیعیان با ظهور حضرت مهدی(عج) است که شیعیان و منتظران ایشان باید با تزکیه نفس خود را برای ظهور امام زمان آماده کنند.

صدیق عربانی ادامه داد: یا ظهور ولی عصر حاکمیت دینی در همه جای دنیا گسترده شده و ثروتهای زمین بیرون آمده و در خدمت مستضعفان جهان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به حمایت و تبعیت مردم از مقام ولایت در زمان غیبت امام عصر تاکید کرد: وظیفه امروز مسلمانان و ملت ایران حمایت و تبعیت از مقام معظم رهبری است که در زمان غیبت مقام ولایت بر مردم را دارند.

خطیب موقت جمعه رشت با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار کرد: این سربازان که به معنای واقعی گمنام هستند، برای امنیت و راحتی مردم تلاش می کنند بدون اینکه کسی آنها را بشناسد یا از آنها تقدیر کند.

صدیق عربانی همچنین به حماسه دستگیری تروریست معروف «ریگی» توسط سربازان گمنام اشاره کرد و گفت: با پایین کشیدن این تروریست جنایتکار از آسمان و دستگیری وی توسط سربازان گمنام، قلب ملت ایران شاد شد.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مردم باید از الان آماده فرارسیدن ماه مبارک رمضان باشند تا این ماه را به نحو شایسته سپری کنند.

امام جمعه موقت رشت ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: برای درک عظمت این روز بزرگ همین فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند این روز برای همیشه در تاریخ ایران عزای عمومی خواهد بود، کافی است.

آیت الله رودباری از استان گیلان یکی از شهدای قیام ۱۵ خرداد بود

وی همچنین به نقش روحانیت در قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: روحانیون یا قیام ۱۵ خرداد نقش به سزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی ایفا کردند که یکی از شهدای این قیام، آیت الله رودباری از استان گیلان بودند که در آن روز از طبقه دوم حوزه علمیه به پایین پرتاب شد.

صدیق عربانی با تاکید بر حفظ محیط زیست و اجرای آن به صورت یک وظیفه همگانی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سال گذشته دستورالعمل جامعی برای حفظ محیط زیست صادر کردند، وظیفه همه مسئولان و مدیران و آحاد ملت است که در حفظ و حراست از محیط زیست تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از بین سخنان رهبری نکات مهمی را یادداشت کرده ام که باید به اطلاع مردم عزیز برسانم، گفت: یکی از این نکات جلوگیری از تحریف شخصیت امام (ره) است و همچنین باید اصول فکری امام برای جوانان بازخوانی شود و سوم اینکه امام در مقابل اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی را پایه گذاری کرد که وظیفه ما حفظ این دستاوردها است.

وی همچنین خطاب به مذاکره کنندگان هسته ای گفت: این مذاکرات، مذاکره با شیاطین و اشرار است که ثابت کرده اند دروغگو و غیر قابل اعتماد هستند از این رو برای مذاکره کنندگان دعا می کنیم که بتوانند بهترین تصمیم که در برگیرنده منافع کشور باشد را اتخاذ کنند.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر چراغ راه مذاکره کنندگان است خطاب به مذاکره کنندگان خارجی گفت: لعنت بر شما و گزینه های روی میزتان. اگر غلطی از شما سر بزند، سپاه مقتدر و ارتش آماده جواب تعرض شما را خواهد داد.

در حاشیه برگزاری نماز جمعه این هفته شهر رشت، نمازگزاران طومار ۱۰ متری در راستای دفاع از حقوق هسته ای ایران را امضا کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =