۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
فیلم پیکر یکی از غواصان شهید

در پی‌ آخرین کاوش‌های کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس طی عملیات تفحص کشف و روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه از طریق مرز شلمچه به کشور وارد شدند.

 

 

 

از این تعداد، ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن بوده‌اند که با دستان بسته به شهادت رسیده و زنده به گور شده‌ بودند. در فیلم پیوست، بقایای پیکر یکی از غواصان شهید را در لباس غواصی می‌توانید مشاهده کنید.

 

به گزارش ایسنا، با گذشت چند هفته از کاوش پیکرهای ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن دوران دفاع مقدس، صبح امروز برای نخستین بار در بخشی از نشست خبری سردار باقرزاده پیکر یک غواص شهید به همراه وسایلی که با آن‌ها دست شهدا را بسته بودند به نمایش گذاشته شد.

سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: پیکرهایی که کاوش شده‌اند مربوط به لشکرهای ۲۵ کربلا (استان مازندران)، ۴۱ ثارالله (استان کرمان)، ۱۴ امام حسین(ع) (استان اصفهان) و ۷ ولیعصر (استان خوزستان) بوده‌اند.

وی افزود: این شهدا ابتدا از اروندرود عبور کرده بودند و جزایر ام‌الرصاص را پشت سر گذاشته بودند و در جزیره «ابوفلوس» در یک روستا در منطقه ابوخصیب که ۱۵ کیلومتر جلوتر ازخط مقدم است، پیکرهایشان کاوش شده است.

سردار باقرزاده با اشاره به موج شبهاتی که پس از اعلام خبر کاوش پیکرهای شهدای غواص و خط شکن از سوی دشمنان در رسانه‌های بیگانه فراگیر شد بیان کرد:آنها به اسارت درآمده بودند و دستانشان با سیم،‌ مفتول، پارچه و طناب بسته شده بود. حتی دشمن در بسته بودن دست این شهدا نیز شبهه ایجاد کرد. این مساله بسیار بدیهی است. البته بسیاری از شهدا نیز مجروح بوده‌اند و تعدادی از آنها را هم زنده به گور شده بودند. اینکه می‌گویم آنها زنده به گور شده‌اند به این دلیل است که حتی پارگی در لباس و شکستگی دراستخوان و بدن‌هایشان به چشم نمی‌خورد. همچنین عده‌ای هم آمدند و گفتند چه کسی گفته است که اساسا غواص بوده‌اند. اینها پیکرهای شهدای جنگ تحمیلی نبوده‌اند و مربوط به شهدای مدافع حرم هستند که در عراق و در جنگ با داعش کشته شده‌اند. این را باید بگویم که ما همواره پیکرهای مدافع حرم را در ایران آشکارا و با حضور گسترده مردم تشییع و تدفین می‌کنیم چرا که شهادت برای ما افتخار است. اگر آنها راست می‌گویند بروند از عشایری که برای تشییع پیکرهای این شهدا به مرز آمده بودند بپرسند که وزن تابوت‌ها چقدر بوده است.جمهوری اسلامی ایران مشکلی ندارد که بگوید ما در این راستا شهید داده‌ایم.

 

24503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    به خدا قسم تمام آرزوم اینه که منم که 28 سالمه اما پیش شما بودمو....
  • محمدرضا نصر RO ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    انشاالله با حضرت سیدالشهدا همنشین باشند. خدایا به حرمت خون این شهدا این مرز و بوم را امان دار.
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    7 15
    یا حسین شهید
  • مریم A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    98 9
    دست بسته، زنده به گور، لعنت به جنگ
    • باران IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      0 0
      خیلی دلم می خواد بدونم کی به این نظر منفی داده؟؟؟؟؟ دوست عزیز با هر سلیقه ای ما وظیفه داریم به جوونایی که از عشقشون زن و بچه و آمال و آرزوهاشون گذشتن و مردونه پای وطنشون ایستادن احترام بگذاریم منم ازین وضع نامطلوب مملکتم راضی نیستم اما با افتخار و با تمام وجودم به مردان واقعی وطنم عشق می ورزم و به خانواده هاشون احترام میگذارم
  • پوریا A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    55 2
    ما از سربازی فراری هستیم این مردان از چه دنیای بودن؟؟
  • محسن44 IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    10 6
    من چند روزه حالم دگرگونه ....... چند جا تو فضای مجازی دیدم به جنگ لعنت میفرستن اینا همدوره وهم عصر ما بودند که بجای سر کوچه ایستادن رفتند ومردونه جنگیدن برا مملکتشون .مادراشون پدارانشون نمیدونم چی کشیدند این چند سال ،اصلا هستن یانه بیایید با عزت تر بدرقشون کنیم همراه وبجای والدینشون اشک بریزیم برا مظلومیتشون.............. چون غریب بودند.....و فرزند با غیرت ملت هستند..............
  • نت US ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    25 0
    خدایا اینا چی کار کردن یکی مثل بابک زنجانی و افرادی که الان دارن سر قدرتو پول هم دیگرو میخورن چیکار میکنن ...... یکی 3000 ملیارد یکی 100 ملیارد دلاررررررر .... اینا به قیمت خون همین شهیدای ماست ... تمامی این مسئولین باید جواب خون پایمال شده این شهیدای ما رو بدن ....
  • بی نام TR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    7 86
    لعنت به بعثي لعنت به صدام
  • ١١٠ IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    9 3
    تورو خدا مارورو ببخشين آرشهاي كمانگير كه در راه ميهن شهيد شدين كجايين كه ببينين چه بر سر ايرانمون اومدهه پاينده باد ايران
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    7 3
    من فقط میتونم بگم شرمنده م.همین.