ایسنا نوشت:

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مسایل و نگرش‌های سیاسی را نباید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی وارد کرد.

علیرضا صالح در چهارمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان اظهار کرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید بود که پس از طی مراحل قانونی موفق به احیای دوباره آن شدیم.

وی افزود: این سازمان سال 86 منحل شده بود که انحلال آن کار غیرکارشناسی و غیر قانونی بود.

صالح عنوان کرد: در ابتدای سال 84 تعداد طرح‌های پیوست شماره یک قانون بودجه یک هزار و 300 طرح بود که تکمیل آنها نیازمند 60 الی 70 میلیارد تومان اعتبار بود.

وی ادامه داد: در سال 92 تعداد این طرح‌ها به 2 هزار و 900 طرح با 400 هزار میلیارد تومان تعهد افزایش یافته بود.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد:‌ در لایحه بودجه سال 93 سیاستی را به خرج دادیم که 246 طرح که پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند را به اتمام رساندیم.

وی اضافه کرد: برای سال 94 نیز پیشرفت فیزیکی بالا و توازن منطقه ای را مدنظر قرار داده ایم و در سفرهای رئیس جمهوری نیز این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

صالح در ادامه با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک نهاد تصمیم ساز است، اظهار کرد:‌ در اولین گام بعد از احیای این سازمان به آسیب شناسی آن پرداختیم.

وی به سه ویژگی مهم این سازمان اشاره و تصریح کرد: چابک سازی و کوچک کردن یکی از ویژگی های فعلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که توانستیم 30 درصد از حجم این سازمان را کوچک کنیم.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین افزود: در کنار این سازمان شواری تخصصی هم اندیشی نخبگان استان را نیز ایجاد کردیم و از نظرات صاحب نظران استان بهره خواهیم گرفت.

وی راه اندازی مرکز پژوهش‌های توسعه‌ای و آینده نگری استان و ستاد نظارت را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و اعلام کرد: تاکنون نظارت‌ها مغفول مانده است که باید آنها را احیا کنیم.

صالح در ادامه سخنان خود بیان کرد: انتظار ما از سازمان مدیریت و برنامه ربیزی استان این است که ابتدا کادرسازی و نیروپروری کنند و مدار کار آن به صورت کارشناسی شده باشد.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه نگرش‌های سیاسی نباید در این سازمان وارد شود، خاطرنشان کرد:‌ نظریه پایه‌ای توسعه که مبنای طرح آمایش سرزمین است باید ظرف 45 روز آینده پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان به این سازمان ارسال شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =