۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۹

صدای اقتصاد نوشت:

طی هفته ای که گذشت بهای دلار اندکی افزایش یافت تا تردیدهای ناشی از مذاکرات هسته ای اثر خود را در بازار گذاشته باشد.

در این هفته بانک مرکزی بهای رسمی دلار را افزایش داد تا قیمت آن از 2900 تومان عبور کند.

بهای دلار در بازار آزاد هم 5 تومان افزایش یافت تا همچنان بالای 3300 تومان نوسان داشته باشد.

قیمت دلار دو هفته میانی اردیبهشت را بر روی 3 هزار و 318 تومان ایستاد، در هفته سوم این ماه تا نزدیکی 3 هزار و 300 تومان پایین آمد و در نهایت در هفته چهارم اردیبهشت بهای آن به کانال 3 هزار و 200 تومان وارد شد. این محدوده در هفته نخست خردادماه نیز پابرجاماند اما در هفته دوم از ماه سوم سال دلار به بالاتر از 3 هزار و 300 تومان صعود کرد و در هفته سوم این ماه نیز همین روند ادامه یافت تا بهای دلار به 3 هزار و 317 تومان برسد.

هر دلار آمریکا در آخرین روز هفته گذشته به 3 هزار و 312 تومان رسیده بود اما روز گذشته بهای پول آمریکایی به 3 هزار و 317 تومان رسید تا طی یک هفته 5 تومان افزایش قیمت در دلار رقم خورده باشد.

بر این اساس پول آمریکایی حدود 0.15 درصد گران شد تا دارندگان این ارز به این میزان سود کرده باشند. این آمار نشان می دهد که هر 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در بازار ارز طی یک هفته گذشته سود 15 هزار تومانی رقم خورده باشد.

بازار طلا و سکه در هفته گذشته اما تحت تاثیر کاهش قیمت جهانی طلا قرار گرفت تا طلا و سکه با کاهش قیمت مواجه شود.

قیمت سکه تمام بهار آزادی که در روز پایانی هفته گذشته 931 هزار تومان برآورد می شد، روز گذشته به 920 هزار تومان رسید تا 11 هزار تومان ارزان شده باشد. در این هفته سکه تا 916 هزار تومان هم پایین آمد اما در پایان هفته به 920 هزار تومان رسید.

این آمار نشان می دهد که بهای سکه در این هفته یک درصد کاهش یافته است با این حساب به ازای 10 میلیون تومان سرمایه گذاری بر روی سکه 100 هزار تومان زیان برای سرمایه گذاران سکه رقم خورده است.

این آمار نشان می دهد که در میان بازارهای طلا، ارز و سرمایه، بازار ارز تنها بازار سودده در این هفته بوده است چراکه بازدهی 0.15 درصدی را پشت سر گذاشته است در حالی که بازار طلا و سرمایه با زیان همراه بود.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =