اقتصادنیوز نوشت:

اخلاق کاری، وفاداری و مهارت‌های ارتباطی، تنها تعداد معدودی از دلایل بیشماری است که هر کارفرمایی را راغب می‌کند تا به‌جای نیروهای جوان، نیروهای مجرب و مسن‌تر را استخدام کنند.
کارگران و نیروهای کاری مسن‌تر، شاید به‌اندازه نیروهای جوان و تازه‌نفس شم تکنولوژی و مهارت استفاده از فن‌آوری‌های جدید را نداشته باشند، اما در عوض سال‌ها تجربه در اختیار دارند که می‌توان از آنها چیزهای زیادی آموخت.

به‌گزارش پایگاه اینترنتی استریت، در طول دوران رکود اقتصادی، تمرکز اصلی روی استخدام نیروهای کاری جوان و کم‌هزینه گذاشته شد، زیرا کارخانه‌ها و شرکت‌ها بودجه محدودی داشتند که این مساله باعث شد خیلی عظیمی از نیروهای کاری جوان با تجربه اندک، پست‌های مدیریتی اخذ کنند؛ اما یک کارگر خوب، الزاما یک مدیر کاربلد نیست؛ این ارتقائات شغلی بی حساب و کتاب، به روح ادارات آسیب زد و سبب تحمیل ضرر و زیان‌های مالی فراوانی شد.

حال، با عبور از شرایط بحرانی آن سال‌ها که اقتصاد رو به بهبود رفته، کمپانی‌ها به دنبال استخدام افرادی هستند که تجربه مدیریتی بالایی دارند و این، یعنی کارگران مجرب و پا به سن گذاشته در اولویت هستند. در این گزارش به مزایای استخدام نیروهای مجرب نسبت به جوانان اشاره می‌کنیم.

انعطاف پذیری
بسیاری از کارگران مسن، در دوره‌ ادغام شرکت‌ها، تغییرات مدیریتی جدی و تعدیل‌نیرو و بسیاری از اتفاقات سخت کاری زندگی کرده‌اند. دانستن این نکته که چه زمانی از تجربه خود استفاده کنند، یک مهارت باارزش محسوب می‌شود. کارگران مسن‌تر، همچنین خوب می‌دانند چه موقع و چه چیزی را در موقعیت‌های پر تنش و استرس‌زا بگویند که به کارکنان جوان و بی‌تجربه کمک کند؟

هزینه پایین‌تر
کارگران مسن‌تر، به‌طور میانگین کم هزینه‌ترند و مدام به‌دنبال اثبات خود نیستند و توقع ندارند که رییسی داشته باشند که هرروز به آنها بگوید: امروز باید خودت را اثبات کنی. آنها به بازخورد و راهنمایی مدام نیازی ندارند، بلکه تنها وظیفه‌ای را قبول کرده و بدون مشکلی آن را به انتها می‌رسانند. به‌عبارت دیگر، کارفرمایان دنبال استخدام فردی هستند که مدام نپرسد:‌ آیا این کار را درست انجام دادم یا اینکه آیا این همان چیزی است که می‌خواستید؟ بنابراین، یک نیروی کار مجرب و مسن دقیقا همان چیزی است که می‌خواهند.

سطح انرژی بالاتر از جوانان
این تصور که نیروهای کاری مسن، نسبت به جوانان انرژی کمتر و در نتیجه راندمان کاری پایین‌تری دارند، از اظهارات کلی و بی‌پایه نشات می‌گیرد؛ چرا که ممکن است جوانان 60 ساله و پیرهای 30 ساله داشته باشیم اما بعضی وقتها مردم متوجه این مساله نیستند.

مقاومت در برابر اضطراب
کارگران مسن، از مواجهه رو در رو با افراد دچار استرس یا واهمه نمی‌شوند چرا که پیش از این کاملا در این وضعیت قرار گرفته‌اند. بنابراین، برگزاری جلسه با طیف وسیعی از مردم یا ایراد سخنرانی، در این مرحله از حرفه، برای آنها به یک عادت غریزی تبدیل شده‌است.

دقت در تصمیم‌گیری
نیروهای کاری مسن‌تر، در تصمیم‌گیری یا ‌ فرآوری اطلاعات حساب‌شده‌تر عمل می‌کنند که این خصیصه برای یک شغل، بسیار ارزشمند است. آنها نسبت به اتفاقا سریع واکنش نشان نمی‌دهند بلکه به خود زمان می‌دهند تا درباره آن خوب فکر کنند و بعد تصمیم بگیرند. هرچند آنها هم ممکن است در گذر زمان دچار مشکل شوند اما هیچوقت غرق نخواهند شد.

رهبران و مربیان قابل
وقتی مدیری با کم‌کاری کارکنانش مواجه می‌شود، به کارمندانی نیاز دارد تا این شرایط را مدیریت کنند. در زمان فقدان رهبری، این کارمندان مسن‌تر هستند که می‌دانند چگونه به‌طور محافظه‌کارانه‌ای به موقعیت‌های حساس دسترسی پیدا کرده و از منابع پیش‌روی خود استفاده کنند. همچنین، وقتی صحبت از آموزش کارکنان جوان می‌شود، هیچ انتخابی بهتر از کسی که در ادارات و کارخانه‌های مختلف کار کرده و پست‌ها و تجربیات متعددی دارد، نیست.

سخت‌کوشی و قابل اعتماد بودن
کارمندان و کارکنان مسن، خوب می‌دانند که شرایط کار تا قبل از اینکه اینترنت ظهور کند و ما به‌راحتی برای پاسخ هر سوالی به گوگل و موتورهای جستجو سر بزنیم، چگونه بوده‌است. آنها سختکوش و عمل‌گرا هستند. بنابراین مدیران نیازی ندارند تا وقت خود را برای نظارت بر کار آنها بگذارند زیرا خیالشان از بابت مسئولیت‌پذیری آنها آسوده است.

دانستن اهمیت وفاداری
نیروهای مجرب و مسن، بیش از جوانان به کمپانی محل کار خود وفادار می‌مانند. بنابر مطالعه‌ای که ازسوی موسسه Elance-oDesk انجام شده، 58 درصد از کارگران نسل جدید کمتر از سه سال در شغل خود باقی می‌مانند درحالی‌که میانگین این رقم در کارکنان نسل گذشته، هفت سال است.

مهارت‌های نرم توسعه‌یافته‌تر
نسل گذشته، با سال‌ها کسب تجربه، مهارت‌های نرم خود را ارتقا داده‌اند. این مهارت‌ها شامل:تبادل مهارت‌های میان‌فردی و چهره به چهره می‌شود که تمامی این مهارت‌ها تا پیش از آنکه پیامک، ایمیل و سایر شیوه‌های ارتباطاتی آنلاین به جریان اصلی ارتباطاتی تبدیل شوند، در آنها شکل گرفته‌است.

داشتن شبکه ارتباطی وسیع و قوی
موفقیت تجاری با تولید و خدمات با کیفیت و علاوه‌بر این‌ها، روابط محقق می شود. به‌دلیل اینکه کارکنان مسن‌تر، مدت بیشتری در بازار کار بوده‌اند، و طبیعتا زمان بیشتری برای ایجاد یک شبکه حرفه‌ای ارتباطی و افراد حرفه‌ای صنایع داشته‌اند. بنابراین، استخدام چنین فردی به‌معنای آوردن این ارتباطات مهم به شغل جدید و افزایش اعتماد مشتریان خواهد بود. آنها به لطف اعتباری که دارند، دریچه‌های جدیدی را پیش‌روی شرکت‌هایشان می‌گشایند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    3 7
    همش دروغه