مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد از کاهش 23 درصدی مصرف فرآورده های نفتی در این استان در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال و در عین حال از افزایش 27 درصدی مصرف بنزین خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمد فرازمند افزود: توزیع انواع فرآورده نفتی استان شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این مدت به 384 میلیون لیتر رسید در حالیکه در مدت مشابه سال قبل این میزان نزدیک به 500 میلیون لیتر بود.

فرازمند از مصرف 125میلیون و 147هزار لیتر بنزین در سه ماه نخست امسال در این منطقه خبرداد و افزود: مصرف این سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26.8 درصد افزایش یافته است.

وی افزود، در 93 روز نخست امسال، بیش از 218 میلیون نفت گاز در این منطقه مصرف شد که از کاهش 29 درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل (308میلیون لیتر ) حکایت دارد.

مدیر منطقه یزد میزان مصرف نفت سفید این منطقه را 3میلیون و 300 هزار لیتر اعلام و اظهار داشت: در مصرف این فرآورده، شاهد کاهش 32 درصدی مصرف نسبت به سه ماه نخست سال پیش بودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد در تشریح میزان مصرف نفت کوره مصرفی این منطقه یادآور شد: بیش از 24 میلیون و 960 هزار لیتر نفت کوره توزیع شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 51.5 درصد کاهش دارد.

مدیر منطقه یزد ادامه گازرسانی به صنایع، شهرها و روستاهای فاقد گاز مایع و مدیریت مصرفه بهینه توسط مصرف کنندگان را علت کاهش در مصرف فرآورده های نفتی دانست.

فرازمند علاوه بر مصرف این میزان فرآورده های نفتی مایع از توزیع 24میلیون و 713هزارمتر مکعب گاز CNG در 44باب جایگاه تک منظوره و چند منظوره در بهار امسال خبر داد و افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 24میلیون و 891 لیتر بوده با تغییر قابل ملاحظه ای روبرو نبوده که امیداست با به کاهش قیمت این فرآورده پاک، گرایش به مصرف این فرآورده افزایش یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =