به مناسبت میلاد امام حسن(ع)؛ بازدید از موزه آستان مقدس قم در ۱۵ رمضان رایگان است

مدیر موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: بازدید از این موزه در ۱۵ رمضان همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) رایگان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، محمد عباسی یزدی با بیان این که بازدید از موزه آستان مقدس قم در ۱۵ رمضان رایگان است، گفت: پنجشنبه ۱۱ تیرماه، در سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) بازدید از بخش‌های مختلف موزه آستان مقدس قم رایگان است.

وی با اشاره به راه اندازی بخش قرآن موزه آستان مقدس قم با عنوان «نسیم رمضان در موزه آستان» گفت: ۴۰ قرآن کریم، تعدادی جلد قرآن و تابلوهای قرآنی در این بخش به نمایش گذاشته شده است که از مهمترین آثار موجود، وجود دو قرآن منسوب به امام رضا و امام حسن عسگری(ع) و قرآنی مربوط به قرن دوم هجری قمری بر روی کاغذ است.

موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در میدان آستانه جنب مدرسه فیضیه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴:۳۰ در معرض دید علاقمندان قرار دارد

بانوی نویسنده کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه آستان مقدس قم اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه، بانوی نویسنده و شاعره قمی، کتابخانه شخصی خود با نزدیک به ۵ هزار جلد کتاب را به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا کرد.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی، مدیر فرهنگی و هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم اهدای این کتاب‌ها اظهار داشت: بخش زیادی از تاریخ اسلام مدیون فداکاری‌های افرادی بوده که بخشی از آنها را بانوان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان این که بررسی تاریخ اسلام ما را با بانوان برجسته‌ای آشنا می‌کند که خدمات ارزشمندی برای حفظ اسلام داشته‌اند، تصریح کرد: آنچه که امروز تحت عنوان انقلاب اسلامی شاهدیم، از برکت حضور بانویی از اهل بیت(ع) در قم است که در این شهر به عنوان میهمان آمد و در مدت کمی میزبان تمامی عاشقان و محبان اهل بیت(ع) از سراسر جهان شد.

مدیر مراکز فرهنگی و هنری آستان مقدس با تقدیر از اقدام خانم کاظمی قمی در اهدای کتابخانه شخصی خود به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اهدای کتابخانه شخصی که جمع آوری آن حاصل سال‌ها تلاش است، به کتابخانه‌های عمومی، خدمتی ارزشمند است که جمع زیادی را از آن بهره‌مند می‌سازد.

خانم اقدس کاظمی قمی، نویسنده و شاعر برجسته استان در این مراسم گفت: چندی پیش که در جریان فعالیت‌های گسترده کتابخانه آستان مقدس قرار گرفتم، متوجه عظمت کارهای انجام گرفته، شدم.

وی ارائه خدمات ویژه بانوان در کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را ارزشمند برشمرد و گفت: با توجه به حضور بانوان و استفاده گسترده دانشجویان از این کتابخانه، به این نتیجه رسیدم که کتاب‌های خود را به این مکان اهدا کنم تا همگان امکان استفاده از آنها را داشته باشند.

کتاب‌های اهدا شده نزدیک به ۵۰۰۰ جلد است که در موضوعات مختلف دینی و اعتقادی، تاریخ، روانشاسی و... است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =