فرماندار پلدختر : خشکسالی موجب شده که کشاورزان تسهیلات بانکی خود را پرداخت نکنند

جلسه تشکیل کارگروه پیگیری اجرای بند "دال" تبصره 11 قانون اعتبارات سال 94 مربوط به استمهال تسهیلات بخش کشاورزی با حضورفرماندار، جمعی از مسئولان شهرستانی و روسای بانک ها در محل فرمانداری پلدختر تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین ، فرماندار در این جلسه گفت: کارگروه ای که تشکیل داده شده و این نخستین جلسه آن است در واقع با هم اندیشی که در آینده خواهیم داشت بخش کشاورزی را حمایت کنیم .

قدرت الله ترابی نژاد افزود: بانک کشاورزی شهرستان در زمینه اعطای تسهیلات به کشاورزان خوب عمل کرده و مابقی بانک ها تلاش کنند.

وی گفت: با توجه به این که در شهرستان با خشکسالی مواجه هستیم و جنوب استان با عدم پرداخت تسهیلات کشاورزان مواجه شده است.

وی افزود: بانک ها لیست کشاورزانی را که خسارت دیده اند رابا مهلت سررسید و عدم دیر کرد و سود سر رسید را تهیه کنند و به استانداری ارسال شود .

وی از بانک های شهرستان خواست این لیست را ظرف یک هفته در اختیار فرمانداری شهرستان پلدختر قرار دهند .

وی افزود: تهیه این آمار برای تسهیلات کشاورزی مورد نیازدولت است تا بر اساس آن اعتبار اختصاص داده شود .

فرماندار پلدختر گفت: خشکسالی هفت سال است که شهرستان پلدختر را زجر می دهد به گونه ای که میزان تولید در شهرستان کاهش یافته است .

وی افزود:خشکسالی مشکلاتی نظیر سرمازدگی ، آتش سوزی در مزارع و مراتع را بوجود آورده است .

وی گفت: مسئولان بانک ها باید آمار را ارائه کنند تا دولت تدبیر و امید، بندی را در حمایت از کشاورزان اختصاص دهد .

ترابی نژاد بحث اشتغال را بحث جدی شهرستان پلدختر عنوان کرد و افزود: انتظار داریم امسال مدیران و مسئولان شهرستان برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف به طور جد تلاش کنند.

وی گفت: بانک ها با سرمایه گذار مذاکره و همکاری کنند و کاری نکنند که سرمایه گذاری که وارد شهرستان می شود فرار کند .

وی افزود: امروز همه مسئول هستیم که وضعیت موجود را با مدیریت صحیح دگرگون سازیم و صندوق بیمه کشاورزی در شهرستان فعال باشد .

وی تصریح کرد: چنانچه صندوق فعال نباشد کشاورزان خسارت خواهند دید و وجود این صندوق در شهرستان اجتناب ناپذیر است .

فرماندار پلدختر گفت: کشاورزان را از طریق خبرگزاری ها ، مطبوعات و صداوسیما و دهیاران و شوراها آگاه سازند تا آنان بتوانند محصولات خود را بیمه کنند.

ترابی نژاد افزود: کسانی که متولی امر بیمه هستند خسارت وارده به کشاورزان را به صورت واقعی پرداخت کنند .

وی تصریح کرد: به گونه ای نباشد که کشاورزی سه میلیون در کشاورزی خسارت دیده و صندوق بیمه برای او یک میلیون تومان در نظر بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: با توجه به این که سالانه به طور متوسط 300 تا 320 هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود ،این تولید نیاز به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

علی خادمی افزود:این سرمایه گذاری توسط متقاضی یا بانک ها صورت می گیرد در حالی که بخش کشاورزی تولید محصولات کشاورزی با موانع و مشکلات زیادی روبرو می باشد.

وی عوامل خسارت زا را مربوط به خشکسالی ، سرما زدگی ، باران های سیل آسا ، آتش سوزی ها ، وزش بادهای شدید ، آفات و بیماری های واگیر می باشد.

وی همچنین استفاده از فرصت ایجاد شده جهت استمهال وام های بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست و خواهان همدلی و همراهی بانک ها با جهاد کشاورزی جهت تهیه و ارسال لیست بدهکاران بخش کشاورزی به استان جهت تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز جهت استمهال وام های بخش کشاورزی شد.

مدیرجهاد کشاورزی پلدختر گفت: کشاورزانی که طی سال های گذشته دچار خسارت شده اند امکان پرداخت تسهیلات دریافتی را ندارند وجهت کمک به این بهره برداران همکاری بانک ها امری اجتناب ناپذیر می باشد .

فردین شرفی ، رئیس بانک کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: با توجه به این که خشکسالی ف محصولات کشاورزی شهرستان را طی سال های متمادی از بین می برد و هرساله کشاورزان محصولات خود را بیمه می کنند اما پرداختی صندوق بیمه با خسارت حادث شده هیچ تطابقی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال 94 پرداختی صندوق بیمه محصولات مورد رضایت کشاورزان باشد .

رئیس بانک کشاورزی پلدختر گفت: در سال 93 ، با توجه به بخشنامه و تبصره  بانک کشاورزی این شهرستان 11 ظرف مدت دو ماه بیش از هزار فقره تسهیلات بخش کشاورزی و دامداری را بر اساس این بخشنامه تمدید و تقسیط نموده است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =