مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به وضعیت آبی نقاط مختلف استان در سال جاری نسبت به کاهش شدید آب های زیرزمینی هشدار داد.

به گزارش خبر آنلاین علیرضا جزءقاسمی با اعلام این خبر گفت: به دلیل کاهش یک تا دو متری آب­های زیرزمینی از وضعیت آبی مناسبی برخوردار نیستیم و علاوه بر آن در دشت­های شرق زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده نیز در مرز بحرانی قرار داریم.

وی کاهش40 درصدی پوشش­های برفی و50 درصدی رواناب­ها را در کاهش میزان آب ورودی سدها تاثیرگذار دانست و افزود: نمونه بارز آن کاهش چشمگیر آب سد تهم زنجان است که در6 ماهه دوم سال گذشته به دلیل خشکسالی و برداشت­های بی رویه میزان خروجی آب از ورودی بیشتر شد. جزءقاسمی حفره5 حلقه چاه، انتقال آب5 حلقه از چاه­های غرب زنجان و بهینه سازی مصرف آب را جزو برنامه های کوتاه مدت آبفا برای مدیریت منابع آبی شهر زنجان بیان کرد و ادامه داد: باید در برنامه میان مدت اصلاح شبکه آب شهر زنجان و ساخت مخازن جدید آبی در زنجان کلید بخورد تا در دراز مدت بتوانیم با تامین بخش قابل توجهی از منابع آب از سد مشمپا چالش­های سد راه تامین آب را برداریم. مدیر عامل آبفای استان با اشاره کمبودهای منابع آبی در شهر ابهر،عنوان کرد: هم اکنون آب ابهر از15 حلقه چاه تامین می­شود که به دلیل فشار آبی با مدیریت و برنامه­ریزی قصد داریم، از کنترل و هدر رفت آب جلوگیری کنیم و در این راه با هدف جبران کمبود آب حفر چاه جزو برنامه های آبفای استان است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =