سازمان زمین شناسی: 93 درصد ذخایر معدنی کشور در یزد و 3 استان دیگر/ شناسایی 30 تن ذخیره طلا

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: بررسی ها نشان می دهد 93 درصد از ذخایر معدنی کشور در چهار استان کرمان، یزد، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی واقع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد بنابر اعلام این سازمان، مصالح ساختمانی 67 درصد از ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده اند، کانسارهای فلزی سهم 10 درصدی دارند، مواد غیرفلزی 19 درصد و بقیه سنگ تزئینی هستند.

سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آذرماه 92 شناسایی ذخایر معدنی روی 200 هزار کیلومتر از مساحت کشور را براساس تفاهم نامه ای با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دوره سه ساله به مورد اجرا گذارد که شناسایی 250 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن، 200 میلیون تن ذخیره زغالسنگ و 30 تن ذخیره طلا از جمله دستاوردهای اجرای طرح شناسایی ذخایر معدنی در منطقه سنگان (شرق کشور) اعلام شد.

پیش از این با اجرای فعالیت اکتشافی بر روی هفت درصد از مساحت کشور 57 میلیارد تن ذخیره معدنی کشف شد که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است و ارزش این ذخایر بیش از 770 میلیارد دلار برآورد شده است.

گزارشهای منتشر شده حاکیست ایران با داشتن 68 نوع ماده معدنی از نظر تنوع ذخایر در بین کشورهای جهان رتبه دهم را داراست و از لحاظ ذخیره مواد معدنی اکتشافی جایگاه پانزدهم را در دنیا دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =