مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز از برگزاری نمایشگاه عرضه لباس ایرانی- اسلامی همزمان با روز ملی حجاب و عفاف خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدرضا عسگری مورودی با بیان این مطلب در اولین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و آگاهی بخشی به خانواده ها با محوریت استانداری و با مشارکت؛ اتاق اصناف و اتحادیه های ذیربط، شهرداری کرج، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.
وی افزود: جانمایی این نمایشگاه در محیطی مناسب که امکان دسترسی آسان را برای شهروندان فراهم کند از نکات قابل تاملی است که هم اکنون مقدمات آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

اقدامات فرهنگی بخشنامه پذیر نیست

این مسئول با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ بخشنامه پذیر نیست، خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگ حوزه ای گسترده و پیچیده است که با بخشنامه و آئین نامه قابل اقدام نیست اما استفاده از این ظرفیت ها نیز می تواند در سایه مشارکت دستگاه های مختلف منشاء آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی شود.

مرز بین حجاب و عفاف را برای مردم باید مشخص کرد

بخش دیگری از سخنان مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز به لزوم مشخص کردن مرز بین حجاب و عفاف اختصاص داشت. وی در این رابطه یادآور شد: آنچه باید بیش از سایر مسائل مورد توجه قرار گیرد این است که باید به جای تلاش صرف در باب حجاب بر روی ارزش های حجاب کار کرد تا خروجی آن را بتوان در سطح جامعه دید.
وی تاکید کرد: عفاف مقدم بر حجاب است در این راستا باید با فرهنگ سازی، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی، برگزاری کلاسهای آموزشی و... به درونی کردن فرهنگ حجاب اقدام کرد تا با توجه به ساحت فرهنگ که ساحتی الگوساز است گام های موثری در این زمینه برداشت.

راه اندازی سرای حجاب در استان البرز ضروری است

عسگری همچنین در ادامه سخنان خود به مصوبه شورای فرهنگ عمومی در رابطه با ایجاد سرای دائمی حجاب در استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی سرای دائمی حجاب یکی از مصوبات بسیار خوب شورای فرهنگ عمومی است که متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.
به گفته وی اجرای اینگونه اقدامات نیازمند عزم و همیت مردم و مسئولان است که باید به جد در دستور کار قرار گرفته و بسترهای لازم برای تحقق آن را فراهم آورد.
گفتنی است در این نشست فرمانداران شهرستان های استان و سایر مسئولان دستگاه های استانی در رابطه با اقدامات خود در زمینه ساماندهی ویترین مغازه ها و مانکن ها در فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه پوشاک ابلاغی از سوی وزارت کشور و همچنین حوزه عفاف وحجاب گزارشی ارائه کردند.
لازم به ذکر است برگزاری نمایشگاه روز ملی حجاب و عفاف، ارسال گزارش عملکرد فرمانداری ها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کسبه و بازاریان، پیگیری مصوبه سرای حجاب در سطح استان و همچنین پیگیری مصوبه اداره کل صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اختصاص بخشی از پاساژهای سطح استان به عرضه لباس های ایرانی- اسلامی از جمله مصوبات این نشست بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =