ماجرای حضور تیم مذاکره کننده ایران در وین و محل مذاکرات آنها (هتل یا به زعم یک سایت دلواپس کاخ کوبورگ) به سوژه جدید دلواپسان تبدیل شده است. آنها بهانه ایی برای آزار روحی تیم ایران و تشویش اذهان عمومی پیدا نکرده اند،رفته اند سراغ هتل محل مذاکرات که بله!این هتل موجب دلواپسی و یادگار شکست اسلام در برابر غرب است

اگر بنا باشد اخلاق ، مروت و مردانگی زیر پا گذاشته شود ،ازاین موجودی که نامش آدم است چه ها که سرنمیزند!.دل که سیاه شد وجود آدمی را با چشمه زمزم هم نمی توان پاک کرد.امان از دل سیاه و حسود.میگویند خیاطی حسود و سیاه دل به پینه دوزی با خدا وبا آبرو حسادت می کرد. تلاش خیاط علیه پینه دوز معمولا دامن خود او را می گرفت و روز بروز نزد اهالی شهر بی آبروتر می شد.نمیدانست چه چاره کند؟نهایتا شبی تاریک قیچی خود را برداشت و به پشت خانه پینه دوز رفت. چند ضربه به خود زد و قبل از هلاک شدنش قیچی را به داخل خانه پینه دوز انداخت و با خود گفت" من نباشم ،اما او گرفتار باشد!. آری دل که مملو از حقد و کینه شد نتیجه اش همین می شود.ای کاش آن خیاط و امثال او دین نداشتند،اما آزاده بودند.
حالا این حکایت شده ماجرای حضور تیم مذاکره کننده ایران در وین و محل مذاکرات آنها (هتل یا به زعم آن سایت کاخ کوبورگ)که به سوژه جدید یکی سایت های ارزشی و دلواپس تبدیل شده است. بهانه ایی برای دلواپسی وآزار روحی تیم ایران و تشویش اذهان عمومی پیدا نکرده اند،رفته اند سراغ هتل محل مذاکرات که بله! این هتل موجب دلواپسی و یادگار شکست اسلام در برابر غرب است . این سایت و وابستگان حامی تیم قبلی مذاکره کننده و مخرب تیم فعلی، دل نگران از توافق هسته ایی و سرخورده از قافله ملت عقب مانده ،بهانه ایی برای تخریب فضای مذاکرات پیدا نکرده اند، با "کاخ باشکوه" توصیف کردن هتل کوبورگ پای دین و ایمان را به وسط کشیده اند که چه بشود؟بخوانید تیتر مطلب را:
" هتل کوبورگ نماد نجات تمدن مسیحی از یورش اسلام!"
نویسنده خوش سلیقه سایت مذکور که ظاهرا در محل هتل حضور دارد و بهره کافی و وافی هم از آن میبرد(از توصیفات نویسنده که اینگونه بر می آید،والا این هتل چیز متفاوتی ندارد وهر شهروند و مسافر عادی می تواند در آنجا اقامت کند)به زعم خود برای به زیر سوال بردن هیات ایرانی ونیز جهت سازی ذهنی ایدئولوژیک به مخاطبانی که آنها را چون خود می پندارد با چاپ عکس هایی از داخل و خارج هتل و چند خبرنگار زن دامن کوتاه مینی ژوپ پوش (که بله ببینید هیات ایرانی به کجاها رفته است!!)اینگونه هتل را تصیف می کند:
" ....در یکی از این اتاق‌های قدیمی با دیوارهای آجری قرمز در زیرزمین، روبروی غنی‌ترین انبار شراب دنیا، برخی از جلسات مذاکره‌کنندگان صورت می گرفت.... در همین اتاق بود که در نیمه شب ۳۰ نوامبر سال گذشته، وقتی که مهلت زمانی اصلی برای رسیدن به توافق منقضی شد، صدها نفر از خبرنگاران برای شنیدن سخنان کاترین اشتون، نماینده‌ی عالی اتحادیه‌ی اروپا و محمدجواد ظریف...."
"..... وی ژنرال سواره ‌نظام ارتش شاهنشاهی !!!اتریش و نماینده‌ی افتخاری یکی از خانواده‌های اشرافی و برجسته‌ی اروپایی بود....."
"....پیروزی بر امپراطوری عثمانی در سال ۱۶۸۳ در داخل همین دیوارها و توسط پادشاه ژان سوبیسکی که اصالتا لهستانی-لیتوانیایی بود، صورت گرفت که از این پیروزی از همان زمان به عنوان شاهکار عظیم نجات تمدن مسیحی اروپا از یورش اسلامی شرقی یاد می‌شود......"
"....چادرهای بزرگ سفیدی که این روزها در بیرون کاخ کوبورگ بر پا شده تا فضای کاری مناسبی برای صدها تن از روزنامه‌نگاران است به طرز عجیبی به چادرهای ترک‌ها در اطراف دیوارهای شهر طی مدت محاصره شباهت دارد....".
"...در شهر شایع است که پیش از آن که مذاکرات هسته‌ای در فوریه‌ی ۲۰۱۴ در این مکان آغاز شود، این هتل چندان سودآور نبوده است و صاحبان آن می‌خواستند آن را به فروش برسانند...."
والا من که مانده ام ونمی دانم چه بگویم. قضاوت باشما.اما کینه و حسد با دل آدم چه ها که نمی کند؟ بازهم داستان آن خیاط و پینه دوز را بخوانید.....matinmos@gmail.com

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 4
    خودتان هم فهمیدید چی گفتید؟
  • reza EU ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    عجب داستانی کاش منبع می دادید تا از خواندن متن اصلی آن حض ببریم.
  • عربلو IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    4 0
    اين نوع تيپ دلواپسي آخر فهم وشعوره
  • ناصر A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    4 0
    جالبه در رده بندی سایت تریپ ادوایزر هم این هتل در بین 365 هتل وین رتبه 74 م رو داره... و قیمت اتاق هاش دقیقا مشابه اکثر هتل های تاپ و 5 ستاره دنیاست... در ضمن نمیشه توقع داشت اتریش میزبانی چنین رویداد مهمی رو در یه هتل 3 ستاره معمولی انجام میداد... جایی که وزرای 7 کشور تاثیرگذار دنیا قرار حدود 2 هفته مذاکره حضور داشته باشند... و اون هم در مورد مساله ای که میتونه آینده دنیا رو رقم بزنه صحبت کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 0
    تمدن اسلامی عثمانی چیزی که شهره عالم به مخالفت با شیع و تشیع ایرانی است.
  • سعيد A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 0
    موافقم. ولي اي كاش فقط حسد بود.
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    2 0
    حسادت و کينه و بخل بعضي از مردم ما رو داره از بين مي بره.بهتره جامعه شناسا و روانشناسا يک فکري به حال اين وضع بکنن.
  • دهه شصتی A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    5 0
    اگه ایشون راست میگه و دلسوز ایران و اسلامه خیلی راحت با اولین پرواز خودشو از اونحا دور کنه راحت راحت
  • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    من هرروز این سایت رو چک میکنم.....خوبه آدم دشمنای سعادت ملت رو بشناسه...مرسی از مطلب خوبتون
  • رضا A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    میگما،رجا نیوز امروز عکس اون خانم های مینی ژوپی پوش را برداشته. خوشون خجالت کشیدن.خخخخخخخخخخ