مدرن سازی صنایع خودرویی ایران توسط آلمانی ها/ بهار سال آینده نقطه عطف همکاری اصلی ایران و آلمان

قائم مقام آنگلا مرکل در همایش همکاری های اقتصادی ایران و آلمان از علاقه این کشور برای سرمایه گذاری در صنایع انرژی و خودروسازی ایران خبرداد.

معاون صدراعظم آلمان با بیان آنکه شرکت های آلمانی به دنبال همکاری های اقتصادی ماندگار و پایدار هستند، گفت:  «خودروسازی، پتروشیمی، انرژی های نو، بهره وری انرژی و محیط زیست از جمله بخش هایی به شمار می روند که شرک های آلمانی آماده همکاری در این بخش ها با ایران هستند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زیگمار گابریل روز دوشنبه در همایش همکاری های اقتصادی ایران و آلمان، با بیان اینکه وزیر خارجه آلمان تلاش زیادی برای موفقیت مذاکرات ایران و 1+5 کرد، اظهار داشت: «تجربه ما آلمانی ها نشان می دهد که امنیت و رفاه، از طریق مذاکره و گفت وگو حاصل می شود و درگیری و جنگ، رفاه به دنبال ندارد.»

قائم مقام صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه دستیابی به تفاهم پس از بحران 13 ساله نیز از گفت وگو به دست آمد، ادامه داد: «پس از برداشته شدن تحریم ها، می توانیم روابط اقتصادی را از سر بگیریم.»

وی در خصوص گام بعدی تعامل اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: «گام بعدی در بهار سال آینده است یعنی زمانی که تحریم ها از بین رفته و محدودیت شرکتهای غیر آمریکایی برای فعالیت در ایران برداشته شود.»

وی اظهار داشت: «در گذشته حجم مبادلات اقتصادی دو طرف به 2.4 میلیارد دلار می رسید که با برداشته شدن تحریم، ها می توان دوباره به آن دست یافت.»

قائم مقام صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد: «شرکت های آلمانی پس از برداشته شدن تحریم ها برای همکاری صنعتی با ایران و مدرن سازی صنایع اقدام خواهند کرد.»

گابریل با اشاره به همکاری دیرینه ایران و آلمان گفت: «در اتاق مشترک اقتصادی ایران و آلمان بیش از 2 هزار شرکت عضویت دارند که حاکی از تمایل دو طرف به گسترش تعاملات اقتصادی است.»

وی تصریح کرد: «شرکت های آلمانی تنها آماده فروش محصولات به ایران نیستند، بلکه به دنبال گسترش همکاری های اقتصادی ماندگار و پایدار هستند.»

قائم مقام مرکل گفت: «شرکت های آلمانی آماده انتقال فناوری، دانش فنی به ایران و ارایه خدمات آموزشی هستند.»

گابریل با اشاره به جلسات مشترک اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: «آخرین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان در سال 2001 برگزار شده که با توجه به طولانی شدن فاصله این جلسات باید پنجمین جلسه مشترک نیز برگزار شود.»

وی همچنین در نشست خبری مشترک با وزیر نفت ایران، گفت: «عقد قراردادهای اقتصادی، اثرات مستقیمی در زندگی مردم گذاشته و باعث اشتغال آفرینی و افزایش رفاه آنها خواهد شد.»

قائم مقام صدراعظم آلمان با اشاره به تعاملات تاریخی و فرهنگی دو کشور، افزود: «بیش از 200 هزار فعال اقتصادی ایرانی در آلمان زندگی کرده و سالیانه تعداد زیادی ایرانی به آلمان سفر می کنند.»

گابریل افزود: «افزایش تعاملات اقتصادی ایران و آلمان، باعث رونق و رفاه اقتصادی بیشتر در دو کشور خواهد شد.»

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    خدایا شکرت.یعنی میشه این چینی ها گورشون رو از این کشور گم کنند؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    ماشین فقط بنز.
  • عامل A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    ایندفعه ماهیگیری رو یاد بگیرید که اگر غربی ها خواستن زیر پامونو خالی کنن هاج و واج نمونیم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    بی شرفا برگشتن میگن اول اسرائیل رو به رسمیت بشناس بعد قرارداد اقتصادی میبندیم....یعنی تف تو روح این آلمانی های دورو همیشه طوری وانمود میکنن که ما بیطرفانه رفتار میکنیم اما کارشون کاملا مغرضانه است
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    تازه برگشتیم به چهل سال قبل
  • جاوید IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    بعد از این ایران تبدیل به بزرگترین وارد کنندهمصرف کننده خواهد شد.البته اگه منجر به قطع تولید پراید ،پیکان وانت و پراید وانت بشه عالی میشه .
  • فلانی A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    مواظب باشید آلمان ها اومدن تکنولوژی ساخت پراید و مخصوصا وانت پراید رو از ما کپی برداری کنن
  • بی نام DE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    اگه بشه چی میشه
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    تاریخ نشان می دهد آلمانی ها قابل اعتماد تر از سایر کشور های اروپایی بخصوص انگلستان و فرانسه دارند خود روسیه جای خود ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    همکاری آلمانی ها باید در توسعه صنعت ریلی کشور بکار گرفته شود. خودو سازی سیاهچاله بودجه است.
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    الله العلم ، خدایا شکرت
  • خاویر A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    با این وجود دیگه کسی پراید نمی خره. وقتی بنزا بدند 15 میلیون
  • فرامرز A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    آفرین همینه .ورود و سرمایه گداری خودرو ساز آلمانی راه برون رفت از وضعیت منجمد خودرو سازی ایرانه .فقط با فرانسوی ها دیگه قراردادی نبندید اصلا خاطره خوبی ازشون نداریم
  • حمید IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    مدرن سازی یعنی شرکتهای فرغون سازی داخلی بجای اینکه فرغونهای خود را با دست داخل مخزن رنگ برای رنگ امیزی بگذارند می توانند انها را با ابزار داخل مخازن رنگ بگذارند.و این مدرن سازی مطمئنأ هیچ تأثیری در کیفیت حلبی های چرخ دار این دو شرکت دزد نخواهد داشت.
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    با اومدن المانیها می تونیم از شر اشغالای چینی و گاری های فرانسوی راحت شیم. واقعا ماشین های میان رده فرانسوی مثل پژو و رنو جلوی ماشین های میان رده کارخانه ای مثل فولکس واگن حرفی برای گفتن ندارن. بنز و بی ام دبلیو که دیگه جای خود دارند.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    آلمان در تکنولوژی هم را پشت سر گذاشته مخصوصا خودرو سازی و انرژی های نو و تجدید پذیر