سالگرد ارتحال آیت الله شب‌زنده‌دار در قم برگزار شد

ایلنا نوشت؛

اولین سالگرد ارتحال آیت الله حسین شب‌زنده‌دار از فقهای حوزه علمیه قم، با حضور علما، مسئولین و اقشار مختلف مردم، در شهر قم برگزار شد.

مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله حسین شب‌زنده‌دار، از مفسران قرآن و اساتید برجسته حوزه علمیه، چهارشنبه شب و با حضور نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، برخی از مراجع تقلید، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و برخی دیگر از مسئولین استان قم و همچنین اقشار مختلف مردم، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

از شخصیت های حاضر در این مجلس ترحیم، می‌توان به حضور حجج الاسلام و المسلمین مروی و ملکا به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، نمایندگان دفاتر مراجع عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری و برخی دیگر از نمایندگان این مجلس، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آیات ابراهیم امینی، محمدجواد فاضل لنکرانی، سیدمحمد غروی و برخی دیگر از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات علوی بروجردی، کریمی جهرمی، صلواتی و برخی دیگر از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، سیدمحمد صادقی استاندار قم و برخی دیگر از مسئولین این استان، اشاره کرد.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مؤمنی از فضلای حوزه علمیه بود که در سخنانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله شب‌زنده‌دار گفت: حقیقت عبودیت در زندگی این عالم برجسته قابل مشاهد بود.

خاطرنشان می‌شود، آیت الله حسین شب‌زنده‌دار که از اساتید برجسته و مفسران بنام حوزه علمیه قم بود، بامداد 4 مردادماه سال گذشته، بر اثر کهولت سن و بیماری، درگذشت.

این مرحوم، پدر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی عضو فقهای شورای نگهبان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =