نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه وضعیت استان هرمزگان کاملا عادی است، گفت: حوادثی همچون آتش سوزی در مناطق مختلف اتفاق می افتد و پس از وقوع، باید این حوادث و بحران را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بندرعباس، جاسم جادری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان که به منظور بررسی دو حادثه آتش سوزی در بندرعباس تشکیل شد، ضمن تسلیت به بازماندگان و عزاداران این حادثه و قدردانی از همه نیروهای خدمات رسان در این حوادث، عنوان کرد: ما انتظار داریم تمامی نیروها برای وقوع چنین حوادثی  هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشند تا خدمات مناسب به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از وقوع این حوادث نباید در جامعه بار منفی و التهاب ایجاد شود و مدیران باید آمادگی لازم را برای بحران ها و حوادث داشته باشند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه وضعیت استان هرمزگان کاملا عادی است، افزود: حوادثی همچون آتش سوزی در مناطق مختلف اتفاق می افتد و پس از وقوع، باید این حوادث و بحران را مدیریت کنیم.

جادری تصریح کرد: یک کمیته کارشناسی برای بررسی علل و خسارات وارده در هر دو حادثه آتش سوزی در بندرعباس باید تشکیل شود و مسئولیت آن نیز زیر نظر مدیریت بحران استان خواهد بود و طی یک هفته باید گزارش این کمیته تهیه شود.

وی اضافه کرد: همچنین وضعیت ایمنی تمامی مجتمع های تجاری و مسکونی باید طی مدت یک ماه توسط تیم کارشناسی بررسی و گزارش آن به شورای مدیریت بحران استان جهت بررسی ارائه شود و بازگشایی مجتمع ستاره جنوب و هتل هرمز نیز پس از بررسی توسط مدیریت بحران و بعد از نظر قاضی پرونده تعیین تکلیف خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از محل عوارض ارزش افزوده نیز شهرداری بندرعباس موظف است، آتش نشانی را تقویت و هرچه تجهیزات نیاز دارد برای آن تهیه کند و در اکثر نقاط شهر بندرعباس که احتمال بروز حادثه وجود دارد پس از بررسی باید آتش نشانی مستقر شود.

جادری با بیان اینکه شورای فنی استان نیز بررسی های لازم از حیث بهره مندی ساختمان ها از ضوابط و تجهیزات ایمنی را با همکاری نظام مهندسی انجام دهد، اظهار داشت: شهرداری نباید مجوز پایان کار ساختمان ها را بدون نظر آتش نشانی صادر کند که این یک قانون است و در حال حاضر اجرا می شود و کمیسیون ماده 5 نیز باید در مورد میزان تراکم و معابر منتهی به مراکز تجاری اقدام و پیشنهاد اصلاحی دهد.

وی با اشاره به فداکاری آتش نشان شهید برکت جوذری در حادثه آتش سوزی هتل هرمز، بیان داشت: این آتش نشان ایثارگری بزرگی را انجام داد که نشان دهنده اهمیت وظیفه شناسی است و ما مدیران نیز باید از چنین افرادی درس بیاموزیم و به مردم خدمت کنیم و از شهید سرافراز و فداکار جوذری تاسی بگیریم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید هر لحظه برای وقوع حادثه آماده باشیم و خود را یک مجموعه بدانیم و در این گونه مواقع همه باید کمک کنند و با مدیریت استان هماهنگ باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =