دنیای اقتصاد نوشت:

پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی نسبت به احتمال کوچ سرمایه‌گذاران موقت به بازار مسکن، هشدار داد. براساس این گزارش، بنا بر اظهار کارشناسان نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان و بی‌هدف در دست مردم وجود دارد که با توجه به رکود بسیاری از بازارهای زودبازده و کاهش نرخ سود بانکی، این حجم از پول در خانه‌ها نگهداری می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: حال که قیمت مسکن در اصطلاح به کف رسیده و حالت ثبات پیدا کرده است و در نتیجه رفته رفته حضور دو سمت عرضه و تقاضا در بازار خرید و فروش مسکن پررنگ‌تر می‌شود، خطر هجوم سرمایه‌گذاران موقت به این بازار یکی از تهدیدهایی است که باید آن را جدی گرفت.

در این گزارش آمده است: با وجود این هشدارها بسیاری از اقتصاددانان مسکن از گسیل شدن این وجوه به بخش تولید مسکن استقبال می‌کنند؛ عمده ناراحتی آنها از دلال‌بازی در بازار خانه‌ها و آپارتمان‌های موجود (قدیمی‌ساز) است که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، فعلا امکان سرمایه‌گذاری دلالان در این نوع خانه‌ها وجود ندارد.


17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    22 6
    سرمایه گذار هم باید چیزی بخرد که امید به سود آوری آن باشد ولی با توجه به کاهش شدید قدرت خرید احتمال کسب سود در بازار مسکن بسیار ضعیف است و حتی احتمال ضرر و زیان وجود دارد.
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    17 2
    من یه سوال ساده دارم این پولها از کجا امده اگرسهام ارز و یا هرنوع دارایی دیگری کسی داشته فروخته و تبدیل به پول کرده تا اینجادرست حالا اونی که این سهام و ارز و ...خریده پولشو از یه جایی باید اورده باشد یعنی میزان حجم پول رد و بدل شده بین خریداران و فروشندگان فرقی نکرده الحمدلله بانکها هم که یک ریال وام نمی دهند اگر کسی هم پولشو از بانک گرفته باشه بانک مجبور از کس دیگری بگیره تا تعادلش برقرارشه الحمدلله درآمد ارزی هم نداریم که بگیم از خارج اومده پس اندیشمندانی که صحبت از سرمایه های سرگردان می کنند و یا جابجایی پولها بین بازارهای مختلف می کنن فقط پولی که فروشنده می گیره رو حساب می کنن پول خریدار احتمالا از اسمون با کیسه میاد
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    9 4
    هجوم بيارند مال بد بيخ گوش صاحبش
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    10 1
    آخه کدوم آدم عاقلی سود تضمین شده 20 درصدی و حتی بالاتر بانک رو رها می‌کنه میاد آپارتمون بخره که آینده مبهمی داره و نقدشوندگی بسیار پایین؟
  • بی طرف A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    5 1
    فعلا بالا ترین ضربه رابه پیکر مردم واقتصاد کشور را بانکها می زنند از همه طرف به ضرر مردم است صد رحمت کسانی که ربا خوارند جز استثنار مردم کاری انجام نمیکنند خواهش میکنم نماینده های مردم تنها کاری که برای این مردم می خواهند انجام دهند این باشد که از حقوق مردم روبروی بانکها دفاع کنند که بنده می دانم نمیکنند
  • مجتبی RO ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    13 1
    قبلا هم گفتم بازم میگم هیچ خبری نیست فقط اینا با زدن این تیترها می خوان مردم را وسوسه کنن که مسکن داره گرون میشه تا مردم بیان سمت مسکن .باید اینو بهشون بگم مردم دیگه مثل قبل گول این حرفا را نمیخورن موقعی به سمت مسکن میان که قیمتها واقعی بشه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 0
    آقایون که میگن رفع تحریم اثری در قیمت مسکن نداره چون مصالح وارداتی نیست پس چرا با شروع تحریم ها مسکن روزشمار گران شد؟ من افرادی را میشناسم که تعداد زیادی خانه و کلی زمین در این 8 سال خریدند و الان منتظر فروش هستند. کمپین نخریدن اتومبیل و مسکن باید باشد تا جلوی این دلالان گرفته شود.
  • حمید A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    چیزی گران نشده ارزشذپولمان یک سوم شده هر وقت دلار شد ۱۰۰۰ همه چیز بر میگرده به قیمت ان سال. اگر....