دهه 90، دهه جهنمی پرسپولیسی‌ها/ 5 فصل و 16 کاپیتان!

پرسپولیس در سال‌های اخیر مشکلات کم نداشته، اما بزرگترین مشکل این تیم، عدم ثبات بوده است.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ این تیم در دهه 90 تنها یک عنوان قهرمانی، آن هم در جام حذفی کسب کرده است. اما تا دلتان بخواهد کاپیتان داشته است. 16 کاپیتان طی 4 سال و نیم، یک رکورد در بین باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا محسوب می‌شود. 

ملاک کاپیتانی روزی سن و سال بازیکن و برش او است، به این ترتیب سید جلال حسینی بدون این که حتی یک دقیقه به طور رسمی برای این تیم بازی کرده باشد، در مراسم ابتدای بازی تیمش در اهواز با بستن بازوبند کاپیتانی، در مراسم ابتدای بازی حاضر می شود. 

روزی هم سابقه حضور در تیم ملاک می‌شود. به این ترتیب مهرداد کفشگری با دوسال سابقه حضور و 28 سال سن، بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بندد.

این ها را مقایسه کنید با دورانی که ضیا عرب‌شاهی، بعد از 10 سال حضور در پرسپولیس، رویای بستن بازوبند را در سر می‌پروراند. 

نکته ای که میتوان متوجه شد این است که پرسپولیس با این شیوه مدیریت، حتی یک فصل هم بدون هواداران بی‌شمارش در لیگ برتر دوام نمی‌آورد. 

تیمی که مدام پوست اندازی می‌کند و ثبات در آن معنا ندارد. فصل گذشته را فراموش نکنید. دایی فصل را آغاز کرد. درخشان سکان هدایت را از او گرفت. بعد از عبدی در یک بازی روی نیمکت نشست، یک بازی دستیار برانکو تیم را کوچ کرد و در نهایت خود برانکو ایوانکویچ مربی پرسپولیس شد. این یعنی نیمکت این تیم در یک فصل بین 5 نفر دست به دست شده است. 

درمورد مدیریت هم توضیحی ندهیم بهتر است. تنها سال گذشته، 4 نفر در راس کادر مدیریت این باشگاه با عناوین مختلف قرار داشتند. 

در جدول زیر، نام 16 کاپیتان پرسپولیس و مجموع سال‌های حضورشان در پرسپولیس را مشاهده میکنید. کاپیتان‌هایی که به طور میانگین، هر کدام 4 ماه در این تیم کاپیتانی کرده‌اند و بعد تعویض شده‌اند. 

برای تیم دهه 70 پرسپولیس، تنها در صورتی این اتفاق در 5 فصل رخ می‌داد که کل بازیکنان به طور نوبتی بازوبند را بر دستشان می‌بستند. 

نام بازیکن

پست بازی

سابقه حضور در پرسپولیس (مجموع حضور در ادوار مختلف)

سپهر حیدری

مدافع میانی

4 سال

مازیار زارع

هافبک میانی

4 سال

علی کریمی

هافبک هجومی

6 سال

مهدی مهدوی کیا

پیستون راست

5 سال

حسین بادامکی

هافبک

6 سال

محمد نصرتی

مدافع میانی

3 سال

غلامرضا رضایی

مهاجم

3 سال

مهرزاد معدنچی

هافبک  هجومی

3 سال

جواد کاظمیان

مهاجم

4 سال

وحیدهاشمیان

مهاجم

2 سال

محمد نوری

هافبک میانی

5 سال

هادی نوروزی

هافبک هجومی

7 سال

علیرضا نورمحمدی

مدافع وسط

5 سال

شیث رضایی

مدافع راست

7 سال

محسن بنگر

مدافع میانی

3 سال

مهرداد کفشگری

هافبک دفاعی

3 سال

سید جلال حسینی

مدافع میانی

2 سال

258 43

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =