حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از بانوان/آنها به ورزشگاه بیایند، دیگر صندلی خالی نمی ماند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدارش با فوتبالی ها از حضور بانوان در ورزشگاه ها حمایت کرد.

سعید اکبری/خبرگزاری خبرآنلاین: در دیداری که اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند ، غیر از مسئله حق پخش درباره مسائل مهم دیگری هم مثل حضور بانوان در ورزشگاه ها حرف هایی به میان آمد. آیت الله در این دیدار درباره مسئله ورود بانوان حرف زد و نشان داد یکی از موافقان حضور خانم ها در استادیوم هاست.

فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از موافقان اصلی حضور بانوان در ورزشگاه هاست. او در آخرین گفت و گویی که داشت این موضوع را تائید کرد.  او حتی بابت غیبت بانوان در رقابت های جهانی والیبال به انتقاد شدید از وزیر ورزش پرداخت. خانواده هاشمی از دهه 70 در ورزش بانوان نقشی پر رنگ داشتند و بنیانگذار فدراسیون ورزش بانوان بودند که بعدها به ماعونت ورزش بانوان وزارت ورزش تغییر ساختار داد. این نگاه به ورزش بانوان با رعایت هنجارهای شرعی ف یکی از اهداف دولت سازندگی و دوره مدیریت ورزشی مصطفی هاشمی طبا بود که به نظر می رسد از هیات دولت نشات می گرفته است و حالا هم هنوز آیت الله هاشمی رفسنجانی از مقوله ورود بانوان به ورزشگاه ها به طور ضمنی حمایت می کند . رئیس محمع تشخیص مصلحت که همواره به ورزش علاقمند بوده و چهره های ورزشی هم جلسات زیادی با او داشته اند، در جلسه دیروز با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باردیگر نشان داد مخالف حضور بانوان در ورزشگاهها نیست. ایشان در بخشی از جلسه، رو به اعضا گفتند: «جمعیت زیادی به استادیوم ها می آیند و اگر یک روز حضور بانوان هم در ورزشگاهها آزاد شود، قطعا جای خالی وجود نخواهد داشت.» امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با تائید این حرف، در پاسخ به این سوال که آیا آقای هاشمی رفسنجانی موافق حضور بانوان در ورزشگاهها هستند، می گوید: «ایشان طوری رفتار کردند که مشخص بود مخالف نیستند. نگاه ایشان به حضور بانوان در ورزشگاهها بسیار مثبت بود.»
حضور بانوان در ورزشگاهها برای تماشای مسابقات ورزشی در چند سال گذشته جزو سوژه های مهم ورزش ایران بوده است. آخرین اتفاقی که در این زمینه افتاد، ممانعت از حضور بانوان برای تماشای رقابت های لیگ جهانی والیبال بود. در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی تعدادی از بانوان توانستند بازی فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. در شبی که ایران با شکست بحرین به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد، نزدیک به 100 خانم در ورزشگاه حضور داشتند و در کنار آقایان، صعود ایران را جشن گرفتند. در چند سال گذشته هم تعدادی از بانوان تا پشت در ورزشگاه آزادی رفتند ولی اجازه ورود نیافتند. در مراسم صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل هم بانوان زیادی با شک و تردید خود را به آزادی رساندند اما با وجود خالی بودن اکثر سکوهای ورزشگاهها، اجازه نیافتند به داخل ورزشگاه بروند. در حال حاضر بسکتبال تنها رشته ای است که گاهی در آزادی تماشاگر خانم دارد و اکثر رشته های ورزشی تابلوی «ورود ممنوع» برای بانوان دارند.

 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =