بیت ا... عباسپور قهرمان ارزنده و با اخلاق رشته پرورش اندام، پس از ماه ها مبارزه با بیماری نادر "واسکولیت" و تحمل رنج و عذاب، بالاخره شب گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اسماعیل حیدرپور/ خبرآنلاین البرز، برای وداع آخر قرار است پیکر این قهرمان خوش اخلاق و مردمی، فردا ساعت 10 صبح از میدان مرکزی شهر ماهدشت در البرز تشییع و در امامزاده بی بی سکینه این شهر به خاک سپرده شود.
شهرت و محبوبیت بیت ا... نه بخاطر مدال آوری و کسب عنوان و قهرمانی در ورزش که بخاطر شخصیت، منش و روحیه پهلوانی او بود که جایی برای این قهرمان پراوازه در قلب اطرافیان، دوستان، ورزشکاران و مردم باز کرده بود.
عباسپور نامی شناخته شده در سطح بین المللی به شمار می رود و در روزهایی که او در بستر بیماری بود، دنیس جیمز، مربی بزرگ پرورش اندام جهان، برای حمایت از اسطوره پرورش اندام ایران دست به کار شد و با راه اندازی یک کارزار جهانی از همه بدنسازها، قهرمان ها و دوست داران پرورش اندام خواست از این ورزشکار صاحب نام حمایت کنند.

عباسپور در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده نمی شود

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان البرز گفت: با وجود اینکه تمام کارها و هماهنگی های لازم با فدراسیون برای خاکسپاری پیکر این قهرمان در قطعه نام اوران بهشت زهرا صورت گرفته بود، اما خانواده او با این اقدام موافقت نکردند.
حمید حیدرخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین افزود: عباسپور علاوه بر شهرت و محبوبیت در میان مردم، در فدراسیون پرورش اندام نیز شان و جایگاه خاصی داشت و کارهای مربوط به خاکسپاری او در قطع نام آوران بهشت زهرا به سرعت انجام شد و هیچ مانعی در این زمینه وجود نداشت، اما بنا به خواست خانواده، پیکر او به بهشت سکینه کرج انتقال یافت.
وی یادآور شد: پیکر عباسپور ابتدا از بیمارستان آتیه به پزشکی قانونی تهران انتقال یافت و پس از انجام کارهای مقدماتی و صدور جواز دفن به بهشت سکینه کرج برده شد و قرار است فردا پس از تشییع در ماهدشت در آرامستان بی بی سکینه این شهر به خاک سپرده شود.

نداشتن پول برای مداوا و حتی اعزام به خارج کذب محض است

حیدرخانی تاکید کرد: تمام شایعاتی که در مورد این قهرمان صاحب نام مبنی بر نداشتن پول برای مداوا گفته می شود، کذب محض است چرا که با برگزاری آیین گلریزان مبلغ 413 میلیون تومان جمع آوری و در اختیار خانواده عباسپور قرار گرفت.
وی ادامه داد: علاوه براین 120 میلیون تومان نیز توسط ورزش دوستان و جامعه ورزشی برای مداوای این قهرمان جمع اوری و تحویل خانواده او شد.

وی تصریح کرد: بنابراین ضمن تکذیب هرگونه شایعه ای در این زمینه، یادآور می شوم موضوع اعزام این قهرمان به خارج از کشور برای مداوا هم مطرح شد، اما از آنجا که متخصصان و پزشکان بیماری او را تقریبا بی علاج تشخیص داده بودند، خود و خانواده اش از این کار منصرف شدند.

شایعه سازی قدغن/ بیماری بیت ا... ناشناخته و لاعلاج بود

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان البرز گفت: متاسفانه عده ای برای ضربه زدن به ورزش بدنسازی و پرورش اندام از هیچ رفتار غیراخلاقی فروگذار نمی کنند از جمله اینکه شایع کردند قهرمانان این رشته بخاطر مصرف دارو و مواد مکمل و نیروزا دچار بیماری شده و جان خود را از دست می دهند.
وی تاکید کرد: این در حالی است که فقید عباسپور نه تنها به جز مکمل های مجاز چیز دیگری استفاده نمی کرد، بلکه دیگران را نیز از مصرف مواد غیرمجاز برحذر می داشت و او با زحمت و تلاش و وقت گذاشتن توانسته بود عنوان های قهرمانی این رشته را کسب کند، ضمن اینکه هیات پزشکی پرورش اندام نیز همچون دوپینگ بر مصرف داروهای غیرمجاز نظارت دقیق دارد و ورزشکارانی که مبادرت به مصرف مواد غیرمجاز کنند، از شرکت در مسابقه ها محروم می سازد.
حیدرخانی توضیح داد: "واسکولیت" نوعی بیماری خاص، ناشناخته و لاعلاج است که در مواردی بانوان نیز پس از زایمان به چنین بیماری مبتلا می شوند، چه اینکه به گفته وی دختر خودش بخاطر ابتلا به این بیماری جان باخته است، بنابراین این بیماری هیچ ربطی به ورزش از جمله پرورش اندام ندارد.
وی با عرض تسلیت به خانواده، دوستداران ورزش و کلیه بازماندگان این قهرمان گفت: به هرحال مرگ عباسپور این قهرمان خوش اخلاق و پرآوازه ، ضایعه ای سنگین برای جامعه ورزش بخصوص رشته بدنسازی و پرورش اندام محسوب می شود و انتظار می رود که مردم و دوستداران ورزش فردا با حضور گسترده در آیین تشییع او در ماهدشت، وداعی با شکوه و ماندگار با این قهرمان داشته باشند.

برخی ها از روی حسادت شایعه سازی نکنند

علی داداشی برادر روح ا... داداشی نیز ضمن عرض تسلیت، از عباسپور به عنوان ورزشکاری مردمی، خوش خلق و دارای خصلت ها و منش پهلوانی یاد کرد و گفت: فقدان این قهرمان که روحیه مردمی او شهره عام و خاص بود، انصاف نیست که برخی افراد بدفهم و کج اندیش آنهم از روی حسادت دست به شایعه سازی بزنند که با این کارها فقط خودشان را در افکار عمومی خراب می کنند.
وی با تاکید براینکه شان و جایگاه فقید عباسپور موجب افتخار و سربلندی برای منطقه و استان البرز بود، افزود: همواره در کنار این قهرمان نام آور بوده و شب گذشته نیز که او دار فانی را وداع گفت همراه خانواده اش بوده است و برخلاف بعضی شایعه ها او به هیچ وجه گرفتاری مالی برای مداوا نداشت.
علی داداشی نیز از همه دوستداران ورزش و عموم مردم خواست با شرکت گسترده در آیین تشییع این قهرمان در ماهدشت، بار دیگر عشق و علاقه خود به ورزشکاران و قهرمانان مردم دوست این استان را به اثبات رسانده و موجب تسلی خاطر بازماندگان او شوند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =