تسنیم نوشت:مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان کرمانشاه با شعار «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» اجرا می‌شوند.

سرهنگ مرادعلی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه هر کدام از روزهای هفته دفاع مقدس با عناوین ویژه‌ای نامگذاری شده است، اظهار داشت: 31 شهریور ماه مصادف با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی» نامگذاری شده است و رژه اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه دومین روز این هفته با عنوان «روحانیت، علم، دانش‌پژوهی، سربازان» نام گرفته است، عنوان کرد: این روز مصادف با یکم مهرماه است روز عرضه و توجه به معنویت و عبادت، تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه سومین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با روز عید قربان با عنوان «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده است، گفت: تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با جانبازان از جمله برنامه روزهای سوم این هفته در استان کرمانشاه است.

وی «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» را عنوان روز چهارم این هفته بیان و اظهار کرد: تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و توجه ویژه به نقش خانواده و تربیت فرزندان، حضور در نماز جمعه و ترویج ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و سلامت جسم و روان با ورزش صبحگاهی از برنامه‌های این روز به شمار می‌آیند.

سرهنگ محمدی افزود: «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» عنوان پنجمین روز از هفته دفاع مقدس است و موضوعاتی همچون اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و توجه جوانان به بصیرت‌افزایی در این روز تبیین می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان روز ششم این هفته را «ولایت‌مداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان» برشمرد و افزود: این روز، روز تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه و تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ محمدی «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی» را عنوان هفتمین روز این هفته دانست و گفت: نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی به‌عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس تبیین می‌شود.

وی اظهار کرد: «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» عنوان آخرین روز از هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه و همزمان با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان‌آرا و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =