ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر لزوم خلق حماسه اقتصادی در کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به موفقیت های اقتصادی ضروری است اما بدون حضور مردم به نتیجه نمی رسد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: یکی از راه های مورد نظر در این زمینه فعال کردن مردم و بخش خصوصی است که در نتیجه به وسیله آن گره های اقتصادی بازگشایی می شود.
وی ادامه داد: دولت این موضوع را باید درسطح کلان مورد توجه قرار دهد و در استان البرزبا توجه به قابلیت های ویژه ای که وجود دارد، آمادگی در آن دیده می شود.
امام جمعه کرج گفت: اگر برنامه ریزی باشد نتیجه را خواهیم دید، فقط باید همت کرد، اگر چه کارهایی صورت گرفته اما کم بوده و قابلیت استان البرز بیش از این است.
وی خاطرنشان کرد: باید دربحث اقتصاد مقاومتی اتاق فکر داشت و دستگاه های اجرایی به وظایف خود عمل کنند و بانک ها که نقش موثری دارند نیز نباید نادیده گرفته شوند.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به سالروز بانکداری اسلامی، افزود: اصل بانکداری درکشور خوب است امادرست عمل نمی شود و متاسفانه گرد ربا در جامعه دیده می شود.
وی گفت: بانک ها ساختمان مجلل ندارند، اما امکانات بسیار می دهند در حالی که در ایران اسلامی برعکس است و این نشان می دهد که مسیر دچار مشکل بوده وباید تجدید نظر شود.
حسینی همدانی افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را بسته منسجم که همه ارکان آن در جای خودش کار می کند، معرفی کردند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه کرج در ادامه به برگزاری رزمایش مهم اقتدار ثارالله اشاره کرد و گفت: این رزمایش با اهداف مشخص و ویژگی های منحصر به فرد خود در منطقه و جهان پیام هایی را داشت.
وی افزود: حضور 252 گردان با اهداف مشخص حاکی از آن بود که کسانی که در فکر نفوذ در کشور ایران اسلامی هستند باید این فکر خام را از ذهن خودبیرون ببرند.
حسینی همدانی تاکید کرد: پیام این رزمایش آن بود که نه تنها روحیه انقلابی در ایران اسلامی کم نشده، بلکه دشمنی با استکبار نیز چند برابر شده و پیام آن به مستکبران عالم این بود که ملت ایران اسلامی تا از بین بردن اسراییل و آزادی قدس از مبارزه دست نمی کشد.
وی یادآورشد: مواضع مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری مشاهده شد و مشخص شد که دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند که باید مقابل آنان ایستاد.
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش برای چند قطبی کردن کشور است، اظهار داشت: ملت ایران به دنبال مبارزه با آمریکا وحفظ ارزش های دفاع مقدس وآرمان ها مشترک هستند.
وی با اعلام اینکه دشمن خواب تسلیم شدن ایران را می بیند، ادامه داد: بیان مقام معظم رهبری درباره برجام روشن است و طرف مقابل آنقدر پلید است که رسما اعلام کرده برای کره چهار صفحه نوشته شده ولی برای ایران اسلامی بیش از 100صفحه نوشته شده تا نتواند رهایی یابد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: انسجام در بین شما باید بیشتر شود و برای مقابله با تهاجم دشمنان از آمادگی لازم برخوردار شوید .
وی در ادامه امسال را سال سرنوشت سازی به واسطه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خواند و گفت: باید بصیرت را بالا برد و کسانی که مشغول شیطنت در این استان هستند، کاری از پیش نمی برند.
قیام خونین 17 شهریور که پایه ای برای قیام های بعدی در نظام اسلامی شد سالروز وفات آیت الله طالقانی و رشادت های این مجاهد نستوه از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت.
امام جمعه کرج در ادامه به به موضوع تعاون پرداخت و افزود: یکی از مواردی که در اصل 44 تاکید شده فرصت های سرمایه گذاریاست که باید عادلانه به بخش خصوصی داده شود و این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد .
وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا علم و دانش را از مسلمانان بگیرند در شرایط فعلی باید کار و تولید را هرچه بیشتر احیا کرد و همه موظف هستیم از اجناس داخلی استفاده بیشتری برای کمک به اقتصاد کشور کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =