به گزارش ایسنا عضو شورای شهر اصفهان گفت: رشد و توسعه ارگ "جهان نما" با بی‌میلی شهروندان مواجه است و در صورت ادامه آن مردم و سرمایه گذاران متضرر خواهند شد.

علیرضا نصراصفهاني در جلسه علنی شوراي اسلامي شهر اصفهان، اظهار كرد: مدیریت شهری قبول کند که ارگ "جهان‌نما" علی رغم تمام تلاش‌ها و حواشی گذشته هنوز نتوانسته نقش خود را در اقتصاد، فضای شهری و مرکز رفاهی و تفریحی ایفا کند.

وي افزود: متاسفانه رشد و توسعه ارگ "جهان نما" با بي‌میلی شهروندان مواجه است و در صورت ادامه آن مردم و سرمایه گذاران متضرر خواهند شد.

اين عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان هم‌چنين با بیان اینکه شهر رویاها نيز نیازمند بازنگری و تجدید نظر است، افزود: علی رغم اینکه شهر رویاها شروع خوبی داشت اما ادامه فعالیت‌های آن با چالش بسیاری مواجه شد که استمرار آن نگران کننده است.

نصراصفهاني تصريح كرد: لازم است مدیریت شهری شرایط اقتصادی مردم و قیمت گذاری مناسبی براي شهر روياها داشته باشد که در حد وسع و توان مردم باشد.

هم‌چنين، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان باید در سال جاری طبق زمان‌بندی مرسوم و در کوتاه‌ترین زمان اقدام به تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ كند.

احمدعلی عاملی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با داشتن برنامه‌هایی چون برنامه اصفهان به علاوه ۲۲، اصفهان ۸۵، اصفهان ۹۰ و اصفهان ۹۵ باسابقه‌ترین شهرداری کشور در امر برنامه‌ریزی شهری است، اظهار کرد: انتظار می‌رود برنامه اصفهان ۱۴۰۰ که قرار است تا ۵ سال هدایت‌گر رشد همه‌جانبه و توسعه شهر باشد مشکلات و نواقص برنامه‌های قبلی را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برنامه اصفهان ۹۵ بدلیل کمبود زمان در فرایند تدوین آن، فاقد توصیف و تحلیل منطقی و علمی است، افزود: بدیهی است زمانی که شناخت از شهر ناقص باشد پیش‌بینی درستی نیز از آینده آن صورت‌ نگرفته و به همین دلیل تحقق‌برنامه دچار مشکل شده و اساسا امکان ارزیابی پیامدهای مورد انتظار از اجرای آن میسر نبوده است.

این عضو شوراي شهر اصفهان ادامه داد: متاسفانه در دوره گذشته شهرداری تقریباً اقدام مثبتی در راستای غنا بخشیدن به محتوای برنامه صورت نگرفت و در حال حاضر داده‌ها و اطلاعات کافی برای توصیف و تحلیل شهر، یا گردآوری نشده و یا مورد استفاده قرار نگرفته است.

عاملی با اشاره به اینکه مفهوم برنامه‌ریزی راهبردی، مفهومی تازه نیست، اما فعالیت و فرآیندی است که سازمان‌ها و البته شهرداری‌های بسیاری با آن دست و پنجه نرم کرده و دست به گریبان‌اند، خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد برنامه‌های راهبردی با شکست مواجه می‌شوند چرا که فرآیند برنامه‌ریزی راهبردی اغلب و زمان بسیار قابل ملاحظه‌ای را از مدیریت ارشد به ویژه در نظام مدیریت شهری به خود اختصاص می‌دهد اما ارزش‌آفرینی در خور توجهی را در پی ندارد.

وی اضافه کرد: یک برنامه ارزشمند راهبردی شامل تركيبي از روندهای اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و غیره را با دورنمای رقابتی شهر و چندین سناریو برای ارزیابی و گزینش جایگزین‌ها (اهداف، راهبردها، برنامه‌ها و پروژه‌ها) است كه در افق زمانی اجرای آن چندین بار بازنگری شود.

اجراي طرح زوج و فرد به نفع مردم نیست

هم چنین، یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه 15 شهریور ماه آغاز طرح زوج و فرد خودروها است، افزود: این طرح یک طرح نپخته و نیازمند بازنگری بسیاری است.

غلامرضا شیران با بیان اینکه در صورتی که طرح زوج و فرد از فردا شروع شود مردم اذیت می‌شوند، افزود: این طرح نیازمند فکر بیشتری است و برای بهتر اجرا شدن طرح نیازمند تفكر است نه دستور.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =