۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
نکاتی درباره نحوه صعود تیم‌ها به یورو 2016

مسابقات یورو 2016 از 10 ژوئن ( 20 خرداد ) تا 10 جولای ( 19 تیر ) در کشور فرانسه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ این اولین دوره ای است که مسابقات جام ملت های اروپا با 24 تیم برگزار می شود. تا پیش از این 16 تیم در این مسابقات شرکت می کردند اما اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا تصمیم گرفته برای بیشتر دیده شدن تیم های نسبتا گمنام این دوره از مسابقات را با 8 تیم بیشتر نسبت به قبل برگزار کند. شاید برای خیلی این سوال پیش آمده باشد که با وجود اضافه شدن تیم های بیشتر نحوه صعود به یورو 2016 چه تغییری کرده است؟ در این گزارش نحوه صعود تیم ها را توضیح می دهیم :

به جز تیم ملی فرانسه که به عنوان میزبان مستقیم در رقابت ها حضور دارد، 53 تیم دیگر برای حضور در مرحله نهایی تلاش می کنند. از این 53 تیم، 23 تیم به جام ملت های 2016 می رسند. مسابقات مقدماتی در 8 گروه 6 تیمی و 1 گروه 5 تیمی برگزار می شود. فرانسه، میزبان رقابت ها در تنها گروه 5 تیمی دور مقدماتی حضور دارد که به دلیل حضور قطعی خود، بازی های خود در گروه را به عنوان بازی دوستانه انجام می دهد و امتیاز های آن برای هیچ تیمی محاسبه نمی شود. در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه دو تیم به طور مستقیم به یورو 2016 می رسند ( 18 تیم ). بهترین تیم سوم گروه ها و تیم ملی فرانسه هم به این 18 تیم اضافه می شوند ( 20 تیم ). 8 تیم دیگر هم که در جایگاه سوم گروه ها قرار گرفتند برای گرفتن 4 سهمیه باقی مانده در رقابت های پلی آف به مصاف یکدیگر میروند ( 24 تیم ). 

این دوره از مسابقات به نظر شگفتی های زیادی به همراه داشته باشد. تیم ملی جبل الطارق برای اولین بار در رقابت های مقدماتی شرکت می کند و تیم ملی ولز هم اگر بتواند در صدر جدول گروه 2 بماند، برای اولین بار به جام ملت های اروپا صعود می کند.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =